کد خبر: ۳۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

پاسخ فرهنگ وارشاد فارس به انتقادمدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مدیرانی که تازه وارد حوزه فرهنگ می‌شوند باید بدانند دستگاه‌های فرهنگی استان نیازمند انسجام و اتحاد هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، احمدرضا نداف در حاشیه جلسه هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز که با حضور مدیرکل امور کتابخانه‌های استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ساماندهی جبهه‌ فرهنگی استان فارس موضوعیت دارد، ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف فرهنگی است.

وی افزود: اینکه در حوزه‌ فرهنگ دستگاه‌های مختلفی، چه در نهادهای دولتی و چه در نهادهای عمومی غیردولتی وجود داشته باشد، مناسب و مؤثر بوده، اما نکته مهم این است که سیاستگذاری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید متمرکز باشد تا فعالیت‌های فرهنگی در سراسر این استان سمت و سو و هدف واحدی داشته باشد.

نداف گفت: پیگیری سرانجام مصوبات فرهنگی و عدم اجرایی شدن برخی از آنها موضوعی است که همواره در بین اهالی فرهنگ و نهادهای بی‌شمار متولی امر فرهنگ مطرح شده و در اکثر موارد به دلیل همین عدم انسجام راه به جایی نبرده و ابتر مانده است.

وی ادامه داد: اینکه یک مدیر فرهنگی که اغلب زمان بسیاری از تصدی وی در استان نمی‌گذرد شروع به متهم کردن دستگاه‌های فرهنگی دیگر می‌کند باعث وارد آمدن آسیب جدی به پیکره فرهنگ استان فارس می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همیشه بر این اصل استوار بوده است که فارغ از نوع کار فرهنگی تمام دستگاه‌های متولی فرهنگ در کنار یکدیگر باشند که بر این اساس نخستین نشست گردهمایی دستگاه‌های فرهنگی استان فارس با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط به میزبانی این اداره کل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس شاهد آن هستیم که دستگاه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌هایی را برای خود تدارک می‌بینند که از یک منظومه خاص پیروی نمی‌کند، افزود: این مسئله علاوه بر پراکندگی موجب تعارض و تداخل در انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

نداف اضافه کرد: این عدم هماهنگی و پراکندگی یکی از بسترهای مؤثر برای دشمنان انقلاب اسلامی است تا بتوانند در جبهه فرهنگی انقلاب نفوذ کنند.

وی گفت: همگی ما باید فضا را برای ایجاد کار مدیریت جمعی، کم‌هزینه و پرفایده در حوزه فرهنگ آماده کنیم.

لازم به ذکراست؛حجت‌الاسلام محسن اسماعیل پور در حاشیه آیین کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شیراز گفته بود گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیست و وجود سرانه پایین مطالعه در افراد جامعه را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ‌گو باشد.

نظرات بینندگان