کد خبر: ۳۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

سردار غیب‌پرور: دشمنان اسلام ،دشمنی را به نهایت رسانده اند

فرمانده سپاه فجر استان فارس با محکومیت نسل کشی و فجایع انسانی در میانمار (برمه) گفت: دشمنان اسلام حد دشمنی و عداوت را به نهایت رسانده اند و برای آنها تفاوتی نمی کند که ایران، فلسطین، سوریه ، لبنان یا میانمار صحنه این عداوت و دشمنی باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، اقشار مختلف مردم شیراز عصر سه شنبه به منظور ابراز همدردی با مسلمانان مظلوم میانمار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گردهم آمدند و نسل کشی مسلمانان در این کشور را محکوم کردند.

 روزه داران بیدار سومین حرم اهل بیت (ع) در این مراسم با سر دادن شعارهایی، کشتار مردم میانمار را ناشی از بغض استکبار از اسلام و حرکت موج بیداری اسلامی دانستند و از مجامع بین المللی و کشورهای جهان به ویژه جهان اسلام خواستند که نسل کشی در میانمار را متوقف کنند.

 

 

در دستان تجمع کنندگان پلاکاردها و تراکت هایی با مضامین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، الله اکبر جانم فدای رهبر، انقلاب اسلامی بیداری اسلامی جهانی و نسل کشی در میانمار را متوقف کنید دیده می شد.

 

 

در این مراسم که با دعوت سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز برگزار شده بود، فرمانده سپاه فجر استان فارس با محکومیت نسل کشی و فجایع انسانی در میانمار (برمه) گفت: دشمنان اسلام حد دشمنی و عداوت را به نهایت رسانده اند و برای آنها تفاوتی نمی کند که ایران، فلسطین، سوریه ، لبنان یا میانمار صحنه این عداوت و دشمنی باشند.

سردار غیب پرور ادامه داد: کشور میانمار واقع در جنوب شرق آسیا تا ۶۴ سال پیش مستعمره انگلیس بود و عجیب است هر جایی که ردپایی از روباه پیر دیده می شود آنجا محلی است برا ی مشقت و آزار مسلمانان؛ گویی این که دولت های استعماری انگلیس در کینه ورزی و دشمنی دایم با مسلمانان جهان هم قسم بوده اند.

 

 

وی تصریح کرد: هر جا که هجمه به مسلمانان می شود ردپایی از دولت انگلیس هم دیده می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به این که زبان مردم میانمار در دهه های قبل فارسی بوده است، گفت:این امر نشان می دهد که اسلام توسط مسلمانان ایرانی به این منطقه به ارمغان برده شده است و مردم قهرمان ایران در طول عمر با برکت خود همواره منشا اثر و خیر بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها ملتی که نسبت به ظلم و ستم علیه مسلمانان میانمار فریاد برآورده است نیز ایران اسلامی است که مکتب رهایی بخش اسلام را متعلق به اهل بیت (ع) می داند و آنها درس مقاومت، ایستادگی و درس حمایت از مظلوم را به ما یاد داده اند.

سردار غیب پرور با محکومیت فاجعه انسانی آتش زدن مسلمانان میانمار، از سکوت مجامع بین المللی و کشورهای جهان در قبال قائل نشدن حقوق شهروندی برای این گروه از مردم میانمار انتقاد کرد .

وی در ریشه یابی علت فشارهای رو به گسترش علیه مسلمانان در سراسر جهان گفت: بیداری اسلامی و بیداری علیه دولت های زر و زور و استکبار به واقعیت پیوسته است که این بیداری از انقلاب اسلامی آغاز شد و این انقلاب امام (ره) بود که به اسلام آبرویی مجدد در جهان داد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل داخلی پرداخت و گفت : دشمن امروز فتنه افکنی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: این ها جنگ روانی است که در برخی مردم ولع کاذب ایجاد کنند، باید مراقب باشید، البته این فشارها ما را بیدارتر می کند و اقتصاد مقاومتی نسخه ای است که رهبر معظم انقلاب برای عبور از توطئه های اقتصادی دشمن پیچیده اند و در این عرصه، حواس ها را باید جمع کرد.

وی با بیان این که همه مسلمانان جهان دل در گروی انقلاب اسلامی دارند، اظهار داشت: دشمن می خواهد خیمه انقلاب اسلامی را فرو بنشاند و حال اگر مقاومت و ایستادگی کنیم و در راه امام شهیدان استوار باشیم، می توان امید داشت که امر مبارک ظهور فرج نزدیک خواهد شد.

سردار غیب پرور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پاکسازی مناطقی از شهر شیراز از وجود اشرار و عوامل توزیع مواد مخدر، حمایت خود از این اقدام را اعلام و ابراز امیدواری کرد که پالایش و پاکسازی اطراف حرم مطهر شاهچراغ نیز صورت گیرد و منطقه پیرامون حرم مطهر آن گونه باشد که رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز فرمودند.

اقشار مختلف مردم شیراز در پایان این تجمع در قطعنامه ای ظلم و ستم های اخیر علیه مسلمانان میانمار را به مثابه نسل کشی معنادار در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا قلمداد و تصریح کردند: دست صهیونیسم بین الملل از آستین بوداییان بیرون آمده است تا با ایجاد فتنه ای، انتقام از بیداری اسلامی را از مسلمانان میانمار بستانند.

در این قطعنامه با تسلیت فاجعه انسانی در میانمار به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: مسلمانان جهان باید به رسالت خویش در یاری رساندن به مسلمانان قحطی زده میانمار از هیچ کمکی دریغ نکنند.

اقشار مختلف مردم شیراز در فراز دیگری از این قطعنامه که با تکبیر مورد تایید قرار گرفت، خاطرنشان کردند: دستگاه دیپلماسی با موضع گیری قاطعانه و رایزنی با کشورهای اسلامی در راستای توقف کشتار مسلمانان مظلوم میانمار تلاش کند.

در این قطعنامه با اشاره به تکرار خطاهای تاریخی مجامع بین المللی در فجایع میانمار، سکوت برخی کشورهای اسلامی در قبال این فجایع و رفتارهای دوگانه در قبال دولت میانمار (برمه) محکوم و بر مجازات عاملان نقض حقوق مسلمانان تاکید شده است.

تجمع کنندگان شیرازی خاطرنشان کردند که در کنار حمایت از مردم مظلوم میانمار، حمایت از آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را باری دیگر اعلام می کنند و در تحقق آرمان آزادی قدس شریف از هیچ حمایتی دریغ نمی کنند.

نظرات بینندگان