کد خبر: ۳۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

برخی رسانه‌های استان هنر نقد منصفانه را دارند

از ابتدای سال جاری ستاد مبارزه با مفاسد اداری در استان را تشکیل دادیم و با هرگونه مفسده ای چه در بخش اداری و چه زمین خواری قاطعانه برخورد می کنیم و ملاحظه باند، گروه و حزب هیچ فردی در این خصوص نخواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از  سحاب نیوز صادق عابدین در اولین سالگرد حضور خود در استان فارس در پاسخ به خبرنگاران در خصوص ضریب مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمین خواری در پرونده عملکرد یکساله خود گفت: از ابتدای سال جاری ستاد مبارزه با مفاسد اداری در استان را تشکیل دادیم و با هرگونه مفسده ای چه در بخش اداری و چه زمین خواری قاطعانه برخورد می کنیم اما باید توجه داشت که نظام اداری کشور زیر سوال نرود.
 
عابدین ابراز داشت: مجموعه کارمندان دولت را باید محترم شمرد اما مطمئناً اگر کسی تخلف کرد به هیچ وجه اغماض نخواهیم کرد و ملاحظه باند، گروه و حزب هیچ فردی در این خصوص نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی باید سریع و قاطع و بدون سر و صدای رسانه ای باشد خبری کردن بعضی از مسائل نقض غرض است گاهی اوقات بعضی از حرف ها تدابیر را به هم می زند و تنش زا می شود.


 برخی رسانه های استان هنر انتقاد کردن منصفانه را دارند

استاندار فارس همچنین از همراهی و همکاری رسانه های استانی طی این مدت تشکر کرد و گفت: شرایط کنونی استان مدیون همراهی همه سایتها و روزنامه ها و صدا و سیما بوده و اگر نتایج مثبتی در عملکرد ما وجود داشته به خاطر همین فضای مثبت ایجاد شده است.

صادق عابدین در جمع رسانه ها خاطر نشان کرد: اگر احساس می کنید ایجاد این فضای تعامل در توسعه استان موثر است همین گونه ادامه دهید تا استان فارس که در قله است به سمت قله های بالاتر صعود کند.
 
وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و تلاش رسانه ای دشمنان به منظور جهت دهی افکار عمومی جهانیان علیه ایران و جهان اسلام، وظیفه رسانه ها را یک وظیفه ملی دانست و گفت: در حال حاضر باید از تشتت داخلی جلوگیری کرد از آن جا که شرایط نسبت به گذشته متفاوت است باید الزامات شرایط کنونی را بشناسیم و وظیفه خود را انجام دهیم.
 
استاندار فارس تصریح کرد: این نیاز در رسانه های استان ایجاد شده که به جای پرداختن به حاشیه، به متن بپردازند. البته بعضی از رسانه ها هم صرفا به نقاط منفی می پردازند.

صادق عابدین تاکید کرد: نقاط منفی را باید در کنار نقاط مثبت منعکس کرد تا به جامعه یاس القا نشود. اگر منظور از گفتن نقاط ضعف اصلاح آن است باید از سیاه نمایی پرهیز شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به اصحاب رسانه در خصوص اینکه مدیران هر چقدر هم که نقدها منصفانه باشد، آن ها را بر نمی تابند گفت: این هنر است که نقد را چگونه بیان کنیم تا پذیرفته شود.
انصافا بعضی از رسانه های استان این هنر را دارند.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران درخواست های مختلف خود از قبیل تقویت دانشکده خبر جهت انجام آموزش های تخصصی در راستای افزایش سواد رسانه ای خبرنگاران، رسیدگی به وضعیت معیشتی خبرنگاران و عملیاتی شدن قول هایی که در خصوص مسکن خبرنگاران داده شده بود، ایجاد الزام برای مدیران استانی جهت پاسخگویی به خبرنگاران، انتقاد از ضعف روابط عمومی بعضی از دستگاههای دولتی و تقاضای رسیدگی به آن ها، تقاضای توجه بیشتر به رسانه های مجازی و عکاسان خبری را عنوان کردند.

استاندار فارس در پاسخ به این درخواست ها اعلام کرد: برای نماینده خبرنگاران در شورای اداری روز شنبه 10 دقیقه وقت تعیین می شود تا انتظارات خود را بی واسطه با مدیران استانی در میان بگذارند. در این راستا مقرر شد در پایان جلسه نماینده خبرنگاران به روابط عمومی معرفی شود. علاوه بر آن صادق عابدین موافقت خود را با تشکیل کار گروه مطبوعات اعلام کرد.

برگزاری جلسات مشترک استاندار با نمایندگان فارس

صادق عابدین در پاسخ به خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسات هفتگی و یا ماهانه با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی که ابتدای حضور خود قول آن را داده بود گفت: جلسات ما با نمایندگان مجلس طبق برنامه ادامه یافت اما به دلیل اینکه در اواخر دوره نمایندگی بودیم به نظر می رسید انگیزه زیادی از سوی نمایندگان دور قبل برای حضور در این جلسات وجود نداشت.
وی افزود: ما جلسات را با نمایندگان جدید هم ادامه دادیم و به مصوبات خوبی رسیدیم به طور مثال در خروجی این جلسات خط اعتباری جدیدی برای برخی صنایع گرفتیم که هفته آینده لیست این صنایع اعلام خواهد شد.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: برای تأثیر هرچه بیشتر این جلسات در توسعه استان تصمیم داریم این جلسات را یا به صورت موضوعی و یا به صورت منطقه ای برگزار کنیم که تخصصی تر به هر موضوع رسیدگی شود و سریع تر به خروجی برسیم وی اضافه کرد: نمایندگان استان فارس ظرفیت بالایی دارند که اگر در کنار مدیریت استان قرار بگیرد گام موثری در توسعه استان برداشته خواهد شد.

 

 

افزایش بودجه عمرانی و کاهش آمار بیکاری در استان

همچنین استاندار فارس در خصوص میزان اشتغال زایی در طول یک سال گذشته در استان پاسخ داد: بیش از 140 هزار فرصت اشتغال در استان فارس ایجاد شده و 400 میلیون دلار طی سال میلادی گذشته مشخصاً جذب استان فارس شده است.

بودجه عمرانی استان نیز از 311 میلیارد به 472 میلیارد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال 90 آمار بیکاری استان طبق آمار رسمی مرکز آمار 21 درصد بوده که در انتهای پاییز به 5/16 درصد کاهش یافته و مجددا انتهای سال 5/18 درصد رسیده است.

وی با اشاره به روند افزایشی اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری تاکید کرد: به رغم رشدی که در این خصوص داشتیم اما تا وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم و باید به صورت جدی تلاش کنیم از ظرفیت های بخش خصوصی و مردمی حداکثر استفاده را بکنیم تا نرخ بیکاری کاهش یابد همچنین بتوانیم با تولید ثروت سطح معیشتی مردم استان را ارتقا دهیم.
 
نماینده عالی دولت دراستان همچنین اعلام کرد که 80 درصد مصوبات سفر دور اول عملیاتی شده است.

آخرین وضعیت راه آهن در فارس 
 
صادق عابدین در مورد پیرامون راه آهن شیراز - عسلویه گفت: یک‌هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار مصوبه شورای اقتصاد است که زمین به پیمانکار واگذار شده و کار در آینده با سرعت دنبال می‌شود.

استاندار فارس همچنین پیرامون راه آهن شیراز – اهواز نیز گفت: این پروژه نیز در سال جاری عملیاتی می‌شود.
موضوع راه آهن شیراز – بندر عباس نیز که با توجه به مشکلات پیمانکار آن که وابسته به شرکت‌های مرتبط با اختلاس اخیر بانکی بود در نشست خبری استاندار با خبرنگاران مورد سوال واقع شد.

وی در این باره گفت: دو بحث پیرامون این پروژه مهم مطرح شده است، یکی اینکه کار توسط پیمانکار قبلی دنبال و دیگر اینکه برای انتخاب پیمانکار جدید مناقصه برگزار شود که در دو هفته آینده تکلیف پل ارتباطی دو استان مهم فارس و هرمزگان مشخص می‌شود. نماینده دولت در استان فارس از قطار شیراز – اصفهان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: راه آهن شیراز هر هفته سه حرکت و برگشت به تهران و یک رفت و برگشت به مشهد دارد و ایستگاه آن نیز در سطح کشور بی‌نظیر است
نظرات بینندگان