کد خبر: ۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

رئیس اداره فرهنگ وارشاد شیراز منصوب شد

محمد کاظم توانگرزمین به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز معرفی و ابلاغ خود را از فرماندار شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دریافت کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بعد از ظهر دیروز در آیین افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز اظهار داشت: ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی به حرکت‌هایی نیاز دارد که در آن ابتکار و خلاقیت موجود باشد که طرح افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز از اقداماتی است که می‌تواند فضای جدیدی را در عرصه فعالیت‌های فرهنگی این استان ایجاد کند.

محمود عالیشوندی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره منشا بروز خلاقیت و ابتکار در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی بوده است ادامه داد: حضور جوانان مؤمن و متدین و متشرع در میدان عمل، پایه‌های استقلال این مرز و بوم را استوارتر ساخته است تا ما شاهد یک بخش پویا در مسائل فرهنگی باشیم و در واقع ثابت کنیم که همیشه بودجه و امکانات شرط لازم فعالیت‌های فرهنگی نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: در هر صورت خوشحالم که در این روز دست به این کار بزرگ زدیم و می‌دانیم در پیشبرد این کار دچار مشکلات خواهیم شد که نخستین آنها  تقسیم کارهاست.

وی در ادامه گفت: امیدوارم تاثیر این اداره در شیراز و فعالیت‌های فرهنگی هنری به خوبی دیده شود تا ما نیز به بخشی از شعار عدالت فرهنگی که همواره دغدغه دولت‌های نهم و دهم بوده است عمل کرده باشیم.

عالیشوندی گفت: با ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز توقعاتی نیز در این زمینه برای اهالی فرهنگ و هنر به وجود آمده که از ریاست این اداره توقعاتی بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها انتظار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در این راستا ما نیز انتظار داریم تا با هماهنگی‌های صورت گرفته و حمایت‌های فرمانداری شیراز نشست‌ها و جشنواره‌هایی درخور شیراز و هنرمندان با مدیریت این شهرستان برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فارس و شیراز را سرزمین ایجاد مکتب‌های بزرگ هنری و فکری مانند مکتب شیراز در نگارگری دانست و گفت: مکتب شیراز در فلسفه، مکتب شیراز در طب، مکتب شیراز در معماری، مکتب شیراز در خوش‌نویسی و  در شعر سرآمد است.

وی اضافه کرد: دبیرانی مانند عبدالله‌بن مقفع، ابن‌مقله، واضع خطوط هفت‌گانه به ویژه خط نسخ ابونصر، مرزبان‌بن خرد، خواجه عبدالدین و بزرگانی مانند میرزا احمد نی‌ریزی این استان را بی‌نظیر کرده است.این مسئول ادامه داد: فارس یک خاک پاک و سرزمین دوست داشتنی و کلمه فارس در بردارنده یک معنای گسترده فرهنگی، اجتماعی، علمی و ادبی بوده که تمام ارزش‌های الهی انسانی و معنوی را در خود جای داده و معیار کمال معرفت و فضیلت و کرامت ایران اسلامی است که شیراز نیز مانند نگینی در آن می‌درخشد.

در ادامه فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان فرهنگی این کلان‌شهر بر فعالیت‌های فرهنگی در خور شان سومین حرم اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: مدیرانی که در جلسات فرهنگی شرکت می‌کنند باید با اختیارات تام در این‌گونه نشست‌ها شرکت کنند تا امور فرهنگی این شهر تاریخی فرهنگی با مشکل و تاخیر مواجه نشود.

جواد زرین کلاه افزود: جلسات و نشست‌های فرهنگی نباید فقط جنبه تشریفات داشته باشد و باید بتواند تاثیرات خود را به روشنی نمایان سازد.



اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیراز با حضور کارشناسانی درحوزه‌های فرهنگی، هنری و امور عمومی از این پس با شرح وظایف مشخص و ویژه شهرستان شیراز در محل مجتمع فرهنگی هنری حضرت‌زهرا (س) واقع در کوی زهرا به انجام وظایف محوله می‌پردازد.

همچنین در این آیین محمد کاظم توانگرزمین به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز معرفی و ابلاغ خود را از فرماندار شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دریافت کرد.

این مدیر جدید پیش از این در زمان اصلاحات یکی از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بود.

نظرات بینندگان