کد خبر: ۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

دفتر امور خیرین فرهنگ‌ساز در شهرداری شیراز راه اندازی شد

به دنبال تشکیل انجمن‌های مردمی خیرین مدرسه‌ساز، مسکن‌ساز، تامین سلامت و ...، دفتر امور خیرین فرهنگ‌ساز در شهرداری شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،مسئول پیگیری امور خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشتاز بودن خیران شیرازی از گذشته‌های دور تاکنون، اظهار داشت: در شهر علم و ادب شیراز، از زمان‌های بسیار دور، خیران نیازها و فضاهای ماندگاری احداث کردند که هم مردم زمان حیات خودشان استفاده کردند و هم آیندگان از آن بهره‌مند شده و می‌شوند.

علیرضا دستغیب با بیان اینکه خیران شیرازی در زمینه مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان و ... در فارس پیشتاز بوده و هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این فضاها، شهر نیاز به امکانات و فضاهای دیگری نیز دارد که با بودجه‌های دولتی و یا با عوارض و مالیات امکان تامین نیازهای شهر میسر نیست.

مسئول پیگیری امور خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شهرداری شیراز، افزود: به منظور پاسخ به خیران نیک اندیش شیراز چه آنان که ساکن این کلان‌شر هستند و چه آنها که در خارج از مرزهای کشورمان زندگی می‌کنند اما اهتمام لازم را نسبت به شهر خود دارند و همچنین تسریع در انجام این‌گونه پروژه‌ها شهردار شیراز تصمیم گرفته که تشکیلاتی برای حضور خیران در ساخت فضاهای فرهنگی و شهرسازی فراهم شود.

دستغیب ادامه داد: به همین منظور دفتری با عنوان پیگیری امور خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز راه‌اندازی شده که این‌گونه امور را بر عهده دارد.

وی گفت: امیدواریم راه‌اندازی این دفتر در ماه مبارک رمضان، باعث خیر و برکت هم برای خیران و هم برای شهروندان شیرازی باشد.

مسئول پیگیری امور خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شهرداری شیراز تصریح کرد: آمادگی داریم که با یک تماس خیران، به حضور آنها برسیم و با توجه به نیاز شهر و نوع همکاری آنها، پیگیری لازم را انجام دهیم.

دستغیب با بیان اینکه از تمام مسئولان شهری و شهرداری در این زمینه تقاضای همکاری داریم، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در آینده به یک مجمع بزرگ خیرین فعال و پویا تبدیل شده و بخشی از نیازهای شهرمان را از این طریق تامین کنیم.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک نیازهای شهر را اعلام می‌کنیم تا خیران در جریان این نیازها قرار گیرند.

نظرات بینندگان