کد خبر: ۳۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

راهی به جز تکیه بر توان تولید داخلی نداریم

مشاور اقتصادی استاندار فارس گفت:در شرایط کنونی راهی به جز تکیه بر توان نیروی فکر و اندیشه داخلی و تولید داخلی نداریم،

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،احمدعلی افکاری گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال به نام «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» راهکاری اصلی بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی راهی به جز تکیه بر توان نیروی فکر و اندیشه داخلی و تولید داخلی نداریم، تصریح کرد: بخش خصوصی اجرا کننده اقتصاد مقاومتی است و با توجه به این امر بخش دولتی باید از توان کارشناسی بخش خصوصی در سال جاری بهره بیشتری ببرد.

وی اضافه کرد: برای این مهم به زودی جلسات مشترکی بین دستگاههای دولتی در استان فارس و تشکلهای بخش خصوصی استان برگزار خواهد شد تا با همفکری با یکدیگر و اتخاذ راهکارهایی مناسب، اقتصاد مقاومتی در فارس وارد فاز اجرایی شود.

مشاور اقتصادی استاندار فارس اظهار داشت: اکنون شرایط، شرایط خاصی است و همه دستگاههای اجرایی دولتی و بانکها باید با درک این شرایط و با توجه به آن، عزم خود را برای حمایت از بخش خصوصی و تولید استان جزم کنند.

افکاری با بیان اینکه اکنون بخش خصوصی برای تأمین مواد اولیه و سرمایه با مشکلاتی روبرو است، تأکید کرد: بخش دولتی فارس باید تلاش کند تا از راههایی که با همفکری بخش خصوصی حاصل میشود، برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان استفاده کند.

وی که در جلسه دیدار مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقا توسعه تجارت هنگ کنگ با فعالان اقتصادی فارس حضور یافته بود، به این دیدار اشاره کرد و گفت: هنگ کنگ یک منطقه آزاد تجاری است و امید دارم راهی بیابیم تا صنعتگران مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق این منطقه تأمین و بازرگانان نیز کالاهای مورد نیاز هنگ کنگ را به آن صادر کنند.

نظرات بینندگان