کد خبر: ۳۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

موسسات خیریه اعتقادات دینی جامعه را بالا ببرند

امام جمعه خرامه گفت: موسسات خیریه نباید فقط خدماتی باشند چراکه امور خیر بر مبنای ترویج اسلام و تبلیغ دین بنا شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه، حجت‌الاسلام محمد صباحی در دومین جشنواره خیرین موسسه خیریه قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان خرامه اظهار داشت: موسسات خیریه باید با راه‌اندازی اکیپ فرهنگی و تبلیغ دین، سطح اعتقادات دینی و عقیدتی جامعه را بالا ببرند.

وی یکی از راه‌های بالا بردن سطح اعتقادات جامعه و مردم را توزیع بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های مذهبی، دینی و اعتقادی در هنگام پخش سبدهای غذایی در بین نیازمندان دانست و افزود: موسسات خیریه باید در زمینه تبلیغ دین تلاش بیشتری کنند چراکه جامعه نیاز تبلیغات بیشتر دین است و موسسات خیریه باید در این زمینه رسالت خود را انجام دهند.

امام جمعه خرامه بیان داشت: کشورهای غربی در راستای رسیدگی به حال فقرا و به ظاهر انجام کار خیر در قالب موسسات خیریه اهداف سیاسی و استکباری خود را دنبال می‌کنند تا سطح اعتقادات جامعه را ضعیف کنند.

در ادامه مسعود علیایی عضو هیئت امنای موسسه خیریه بنی‌هاشم ابراز داشت: این موسسه در راستای خدمت‌رسانی به مردم بی‌بضاعت و نیازمند شهرستان خرامه به ایده محمد مهدی خباز مدیرعامل این موسسه در یکم آذر ماه 89 مصادف با روز اخلاق و مهرورزی و میلاد باسعادت رسول اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با شماره ثبت 26 به ثبت رسیده و فعالیت خود را با 10نفر هیئت امنا، 12 نفر از کارکنان و 50 عضو افتخاری در این شهرستان آغاز به کار کرد.

وی در تشریح فعالیت‌های انجام شده توسط این موسسه افزود: این موسسه در سال گذشته با جمع‌آوری بیش از 186میلیون ریال اقدام به اهدای 15 سرویس جهیزیه، توزیع سبدهای غذایی در ماه مبارک رمضان، ذبح گوسفند و توزیع بین نیازمندان زیر پوشش، کمک بلاعوض به افراد بی‌بضاعت و غیره کرده است.

علیایی ادامه داد: این موسسه در سال جاری با پرداخت کمک هزینه 10 سرویس جهیزیه و توزیع بیش از 300 سبد غذایی هر کدام به ارزش 500 هزار ریال ذبح گوسفند و توزیع بین نیازمندان و ارجاع افراد نیازمند به پزشک توانسته است رسالت خود را به انجام برساند.

در پایان امام جمعه خرامه و دیگر افراد شرکت کننده در این جشنواره از ارزاق و سبدهای غذایی تهیه شده برای کمک به نیازمندان بازدید کردند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان