کد خبر: ۳۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

پرونده مرمت مسجد جامع تاریخی میمند گشوده شد

معاون میراث فرهنگی فارس از مرمت مجدد مسجد جامع میمند پس از گذشت 17 سال خبر داد.

به گزارش شیرازه،فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، عبدالرضا نصیری اصل اظهار داشت: از محل اعتبارات طرح اماکن مذهبی فارس عملیات مرمت مسجد جامع میمند در شهرستان فیروزآباد از توابع استان فارس از اواسط ماه گذشته آغاز شد و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به مرمت‌های انجام گرفته طی سال‌های گذشته در این مکان تاریخی، تصریح کرد: بر اثر زلزله‌ای که حدود 17 سال قبل در این مکان شاهد بودیم در همان سال‌ها طی یک عملیات مرمتی اساسی ضلع جنوبی شبستان این مسجد مرمت شد که این مرحله نیز در ادامه تکمیل آن پروژه است.

نصیری اصل خاطرنشان کرد: این بخش از عملیات مرمت مسجد با اعتباری بالغ بر 510 میلیون ریال شروع شده است که مرمتکاران در این مرحله کار خاکبرداری و اجرای کف‌سازی و احیای کف‌فرش شبستان را به عنوان مهم‌ترین بخش در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این کارشناس فنی میراث فرهنگی در پایان افزود: احیای سنگ ازاره و همچنین احداث کانال دفع نم در محل‌های مورد نیاز بنا نیز از دیگر اقدامات مرمتی این اثر شاخص است.

مسجد جامع میمند مربوط به دوره قاجار و در داخل شهر میمند واقع شده است.

این اثر با توجه به ارزش‌های معماری و تاریخی در 11 دی سال 80 با شماره ثبت 4508 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان