کد خبر: ۳۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

قادری؛دولت سرو سامانی به وضعیت گرانی کتاب بدهد

جعفر قادری گفت: دولت باید با یک برنامه ریزی کاربردی سرو سامانی به وضعیت گرانی کتاب بدهد، زیرا این امر موجب می‌شود شاخص علمی کشور به نحو چشمگیری افزایش یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،نماینده مردم شیراز با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور موجب می شود شاخص علمی کشور افزایش یابد ، گفت: قیمت کتاب‌ها را در جامعه باید به حدی برسانیم که تمامی اقشار جامعه توانایی خریداری کتاب را داشته باشند.

جعفر قادری، افزود: دولت باید با یک برنامه ریزی کاربردی سرو سامانی به وضعیت گرانی کتاب بدهد، زیرا این امر موجب می‌شود شاخص علمی کشور به نحو چشمگیری افزایش یابد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی , تصریح کرد : باید در مناطقی که تعداد کتابخانه‌ها کم است و یا کتابخانه‌ای وجود ندارد، کتابخانه‌های مرکزی تاسیس شود تا امکان دسترسی به کتاب برای مردم این مناطق فراهم شود.

وی ادامه داد : باید در تمام مدارس کشور به ویژه مدارس مناطق محروم علاوه بر هر کتاب درسی، چندین کتاب کمک آموزشی نیز ارائه شود تا مکمل و پشتیبان کتب درسی باشد.

قادری افزود : وجود شرایط فوق‌الذکر چون سد محکمی در مقابل توسعه خلاقیت دانش‌آموزان خواهد بود و در صورت از بین رفتن این شرایط، خلاقیت ارتقاء پیدا خواهد کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد : افزایش تعداد کتابخانه‌ها و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها نیازمند تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی کشور است و برای افزایش متوسط میزان مطالعه در جامعه باید مطالعه و علاقه به خواندن را از سنین پایین و از مدرسه در نوجوانان نهادینه کرد و انتظار می‌رود آموزش و پرورش  در فرهنگ سازی مطالعه بین فرزندان این کشور تلاش بیشتری کند.

نظرات بینندگان