کد خبر: ۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱

راه اندازی فاز یک قطارشهری شیراز به فروردین92موکول شد!

معاون عمرانی وزیر کشور گفت:پیش بینی می شود خط یک این قطارشهری ها فروردین ماه 92 راه اندازی شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،حمیدرضا ارشادمنش با بیان اینکه سری نخست واگن های قطارشهری های اصفهان ،تبریز و شیراز سه رام که شامل 15واگن است اسفندماه سال جاری وارد کشور می شود گفت:  پیش بینی می شود خط یک این قطارشهری ها فروردین ماه 92 راه اندازی شود. تامین اعتبار این واگن ها توسط دولت و با مشارکت شهرداری ها صورت گرفته است.

وی افزود:مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده ،طی اردیبهشت و تیر ماه 92 نیز سری دوم و سوم واگن های این قطارشهری ها شامل چهار رام دیگر وارد کشور خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت:همچنین فاینانس خط چهار متروی تهران ،که تمامی مجوزات لازم را برای این امر اخذ کرده ،نهائی و به اتمام رسیده است. مبلغ فاینانس این قرارداد با احتساب هزینه های جنبی حدود 5/8 میلیارد یوان می باشد که خوشبختانه اعتبار اسنادی این قرارداد به صورت موقتی گشایش یافته است.

 ارشاد منش در ادامه اظهار کرد: مبلغ پیش پرداخت این قرارداد 184 میلیارد تومان است که مبلغ 92 میلیارد تومان سهم پرداختی دولت است که از این مقدار 50 میلیارد تومان با کمک سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران پرداخت شده و اقدامات دیگر برای پرداخت الباقی مبالغ صورت گرفته به طوری که بزودی مبلغ 42 میلیارد تومان نیز آن نیز توسط خزانه پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان