کد خبر: ۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی و انعکاس اخباری است که اتفاق افتاده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: امروز همه شاهدیم که مردم کشورهای مسلمان میانمار،فلسطین،افغانستان،عراق،لیبی،سودان،سوریه و.... مورد ظلم و جور و ستم مستکبرین واقع شده اند و صدای مدعیان حقوق بشر هم در نمی آید و همچنان سکوت کرده اند ونظاره گر این قتل عام ها هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از استانداری فارس معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: امروز همه شاهدیم که مردم کشورهای مسلمان میانمار،فلسطین،افغانستان،عراق،لیبی،سودان،سوریه و.... مورد ظلم و جور و ستم مستکبرین واقع شده اند و صدای مدعیان حقوق بشر هم در نمی آید و همچنان سکوت کرده اند ونظاره گر این قتل عام ها هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، علی محمد امیری افزود : به حول و قوه الهی ذلت و خواری برای دشمنان و رفاه و آزادی و امنیت برای مسلمانان جهان رقم خواهد خورد و مشکلات دنیای اسلام حل خواهد گشت. وي تصریح کرد: دشمنان این نظام و انقلاب بررروی وحدت،تمامیت ارضی،اعتقاداتمان ،دست گذاشته است و به خاطر مسلمان بودنمان مورد تهاجم هستیم چرا که دشمن به شیعه بودن یا سنی بودن ،اصلاح طلب یا اصولگرا بودن کاری ندارد به علت اسلام و ایرانی بودنمان مورد تهاجم هستیم پس بایستی همه پشت به پشت هم و دست به دست هم، ید واحدی باشیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم و جلو تهدید های دشمنان محکم واستوار بایستیم.

فرماندار ویژه لارستان تأکید کرد: امروز از برکت اسلام،قرآن و شهیدان و امام بزرگوار هست که تا کنون هیچ رخنه ای به ایران عزیز وارد نشده است. 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و تشکر از خبرنگاران حاضر در جلسه افزود: خبرنگاران و مقاله نویسان بایستی بهترین تحلیل ها را از اوضاع حساس ترین نقاط دنیا داشته باشند که در این راستا تلاش هايي از سوی مدیر مسؤلان ،سردبیران نشریات و خبرگزاریها صورت گرفته است ولی بایستی بیشتر توسعه پیدا کند. امیری در ادامه افزود : از افتخارات این شهرستان است که جراید انتشار یافته محلی ما به اقصا نقاط  کشورنیز فرستاده می شود.

وی بیان کرد: وظیفه خبرنگاران اطلاع رسانی و انعکاس اخباری که اتفاق افتاده است می باشد و اصل حقیقت گفتن است.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به حاضرین افزود :با منطق به تکلیف خود بپردازید وانتقادها و ضعف ها را منصفانه بگویید و راهکار و پیشنهاد خودرا در راستای حل مشکلات ارائه کنید.

معاون استاندار در ادامه از استقرار قرارگاه پلیس راه جنوب فارس در لارستان هم سخنانی را بیان کرد وی افزود: این مهم از یکسال پیش پیگیری مجدانه ای شد و به حول وقوه الهی به نتیجه رسید و پس از افتتاح آن  تعدادی از پلیس راههای شهرستانهای جنوبی استان زیر مجموعه ی این قرار گاه قرارگرفتند که بسیار حائز اهمیت است.

علی محمد امیری در پایان سخنانش از همه خبرنگاران خواست که به دنبال تحلیل کردن مطالب مهم روز از جمله اقتصاد مقاومتی وآنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است بروند که چه ویژگی هایی دارد.

در ادامه وحید عالی حسینی سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نیز طی سخنانی اظهار داشت : واقعیت نگاری، رسالت اصلی خبرنگاران است و از همه ی خبرنگاران شهرستان خواست صحت،دقت،سرعت و عدالت را سرلوحه کار خبری خود قرار دهند. وی گفت: تلاش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز براین است که مشکلات روزنامه نگاران وخبرنگاران را به حداقل برساند.

سپس احمد خضری سردبیر ماهنامه عصر اوز و یکی از خبرنگاران این شهرستان هم طی سخنانی آماری از تعداد خبرنگاران کشور وشهرستان لارستان را ارائه کرد.

سردار نوروزی یکی از پیشکسوتان عرصه خبر شهرستان از روستای کاریان هم پیشنهادات و راهکارهایی در زمینه واقعیت نگاری اخبار بیان کرد.

در پایان این نشست از مدیر مسؤلان ،سردبیران، خبرنگاران ،عکاسان وتصویر برداران عرصه خبر با اهداء لوح سپاس و هدایایی از سوی فرمانداری ویژه لارستان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان تجلیل شد.

اضافه می گردد که در این نشست همچنین عبدالرحیم مقیمی و الیاس زارع معاونین فرمانداری ویژه لارستان هم حضور داشتند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان