کد خبر: ۳۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

رسانه‌های استکبار مسائل سوریه را وارونه جلوه می‌دهند

امام جمعه کازرون گفت: دنیای استکبار با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود مسائل سوریه را وارونه جلوه می‌دهد و بر واقعیت‌ها سرپوش می‌گذارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند صبح امروز در جمع اصحاب رسانه‌های فعال در شهرستان کازرون با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان زلزله‌زده آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش استکبار با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود در مورد مسائل سوریه، بر سر کار آوردن یک دولت وابسته به خود است تا بتواند ضربه‌ای به حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی وارد کند که به یاری خدا موفق نمی‌شود.

وی افزود: رسانه‌های خودفروخته وابسته به استکبار سعی در وارونه جلوه دادن مسائل سوریه دارند؛ به طوری که دفاع ارتش سوریه را جنایت، قتل و کشتار معرفی کرده و جنایات تروریست‌ها را یک مبارزه مقدس و به عنوان یک حق مطرح می‌کنند.

امام جمعه کازرون گفت: رسانه‌هایی که در دنیا ادعای بی‌طرفی دارند نیز چشمان خود را بر جنایتی که توسط استکبار در سوریه اتفاق می‌افتد بسته‌اند و اخبار را درست به سمع و نظر مردم نمی‌رسانند.

خرسند در ادامه به جایگاه و رسالت رفیع خبرنگاران در جامعه اشاره کرد و افزود: عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین در این عرصه خبرنگار باید مانند یک آیینه عمل کند تا بتواند به انعکاس درست زیبایی‌ها و زشتی‌های جامعه بپردازد.

وی حب و بغض‌های جناحی و شخصی، یک‌جانبه‌نگری، سیاه‌نمایی و دچار افراط و تفریط شدن را از آفات مهم عرصه خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: خبرنگاران همواره باید تقوای الهی پیشه کرده و به انعکاس واقعیت‌ها بپردازند و مردم را به آینده نظام امیدوار کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش انتقاد و تذکر درست اصحاب رسانه و مطبوعات از مسئولان را سازنده توصیف کرد و ادامه داد: اگر انتقاد در جامعه نباشد روحیه تملق و چاپلوسی رواج پیدا می‌کند و پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

خرسند در پایان گفت: روحیه انتقادپذیری در بین مسئولان کشور باید تقویت شود تا اگر خبرنگاری از یک دیدگاه سیاسی انتقاد درستی کرد با آرامش پذیرا باشند.

به گزارش فارس، در پایان این دیدار از خبرنگاران فعال در شهرستان کازرون توسط امام جمعه این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان