کد خبر: ۳۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

مردم تخلف خیریه‌ها را گزارش کنند

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: مردم تخلف خیریه‌های استان را گزارش کنند تا جلوی اقدام غیر‌قانونی آنها گرفته شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس عبدالحمید کشاورز امروز اظهار داشت: مردم به نمایندگان خیریه‌هایی که برای کمک به در منازل مراجعه می‌کنند، کمک نکنند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: سازمان بهزیستی از خیریه‌هایی که نسبت به جمع‌آوری کمک‌های خیابانی اقدام می‌کنند حمایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در این اواخر مشاهده شده است برخی با مراجعه به منازل مسکونی اعلام می‌کنند که خیریه‌های وابسته به سازمان بهزیستی هستند که از همین جا اعلام می‌کنیم این افراد به هیچ عنوان زیر‌پوشش خیریه‌های بهزیستی نیستند و مردم باید هوشیار باشند. 

کشاورز تصریح کرد: مردم نباید به افراد سودجو اعتماد کنند چراکه ما برای مشارکت‌های مردمی شماره حساب اعلام کرده‌ایم و پایگاه‌های سازمان بهزیستی در خدمت مردم هستند.

وی گفت: به منظور دسترسی آسان مردم شماره صدقه تلفنی نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و علاقمندان می‌توانند با تماس به شماره 6068 صدقه خود را به صورت تلفنی پرداخت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به رشد قارچ‌گونه موسسات خیریه افزود: رشد قارچ‌گونه موسسات خیریه چهره شهر را زشت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با ناپسند شمردن فعالیت خیابانی برخی خیریه‌ها گفت: برخی خیریه‌ها با حضور در خیابان به نوعی مردم را مجبور به اعطای کمک می‌کنند که این امر به هیچ‌وجه پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: موسسات خیریه‌ای که از سازمان بهزیستی مجوز دارند به هیچ عنوان نمی‌توانند در سطح شهر از مردم تقاضای کمک کنند.

کشاورز تصریح کرد: اگر خیریه‌ای با مجوز بهزیستی اقدام به فعالیت اجباری برای اخذ کمک در خیابان کند، تعطیل می‌شود.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت خیریه‌ها در سطح شهر به شکل نامعقول مراتب را سریع به نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی صدور مجوز اطلاع دهند.

 

کشاورز اضافه کرد: تعدد مراکز صادرکننده مجوز در این راستا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مشارکت خیابانی در شان مراکز خیریه نیست، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خانه خیرین باید به صورت تخصصی عمل کند و این‌طور نباشد که هرکس هر زمان اراده کرد تابلوی خیریه را بر سر در منزلش نصب کند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در پایان با بیان اینکه در استان فارس 70 مرکز هیئت امنایی معلولان و خانواده‌های بی‌سرپرست وابسته به سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود 150 خیریه نیز در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند زیر‌پوشش بهزیستی فعالیت می‌کنند که مردم می‌توانند تخلف احتمالی این خیریه‌ها را گزارش کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان