کد خبر: ۳۵۰۹۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

محور شیراز- جهرم؛ غیراستاندارد و خطرناک/ تصویر

بزرگراه جهرم - شیراز با اتصال به بزرگراه شیراز - اصفهان در شمال و در جنوب با اتصال به بزرگراه جهرم- لار - بندرعباس که از طرح های سفر ریاست جمهوری به استان فارس می باشد می تواند بزرگراه سراسری شمال به جنوب را تکمیل و مسیر ترانزیتی امن و مطمئن و بدون نقاط حادثه خیز با کوتاهترین مسیر ممکن نسبت به مسیرهای مشابه را برای ترانزیت کالا و سفر هموطنان عزیزمان به جنوب را فراهم سازد.

شیرازه - چندین سال است که قرار است محور جهرم - شیراز دوبانده شود و مشکلات بسیاری از مردم جهرم و شیراز و دیگر هم استانی های عزیزی که از این محور مواصلاتی استفاده می کنند حل شود. اما همچنان این طرح از سوی مسئولین استانی و شهرستانی به صورت ضعیفی پیش می رود و معلوم نیست چه موقع به پایان برسد. مسیری که بسیار پرتردد بوده و به دلیل عرض کم، کیفیت بسیار نامناسب آسفالت، نداشتن شانه، سرعت گیر های کوه مانند و   ... به معضلی برای مردم تبدیل شده است.

 خوشبختانه به همت مسئولین بخشی از این مسیر دو بانده شده که رضایت مسافرین عبوری از این مسیر را در پی داشته چرا که امنیت در جاده که مهمترین خواسته  هر مسافر می باشد را در مسیر فراهم نموده است. متآسفانه برخی از مسیرهای این محدوده که هنوز دو بانده نشده آنقدر خطرناک است که روزی نیست که شاهد تصادف و داغدار شدن خانواده های ساکن اطراف این مسیر و مسافرین عبوری از این جاده ی مرگ آور نباشیم. درحالی که مدتهاست از شروع این پروژه می گذرد اما بسیاری از قسمتهای این مسیر به حالت نیمه کاره رها شده که خود مشکلات فراوان دیگری را برای مسافران عبوری از این مسیر بوجود آورده است. از جمله مسیر حد فاصل اکبرآباد و سه راهی کوار که جاده دارای کمترین عرض و  بدلیل دوطرفه بودن و کیفیت بسیار نامطلوب آسفالت و نداشتن شانه از جمله خطرناک ترین مسیر در این محدوده می باشد . هر از چندگاهی شاهد تصادفات مرگ آوری در این مسیر می باشیم. متأسفانه این مسیر نیز نیمه کاره رها شده یا با کندی در حال ساخت است.

این مسیر از جمله مسیرهای پرترددی است که استان فارس را به بندرعباس متصل می کند که به دلیل کوتاهی مسیر، در سالهای اخیر مورد توجه شرکتهای حمل و نقل و  مسافربری و رانندگان خودروهای سنگین قرار گرفته است که برای جابجایی مسافران و کالاهای خود به مقصد بندرعباس، مسیر جهرم را انتخاب می کنند. اما عرض کم جاده در برخی نقاط می تواند حادثه های جبران ناپذیری را بوجود آورد.

همچنین بدلیل تردد حجم بالای خودروهای سنگین، عبور و مرور در مسیر های دوطرفه برای خودروهای سواری به سختی صورت می گیرد که گاها راننده را مجبور می کنند با سرعت های بالا و سبقت های غیر مجاز از این خودروها عبور کرده که  به خطر انداختن جان خود و سرنشینان خودرو می انجامد.

خودروهای سبک و سنگین برای توقفی کوتاه مجبورند در کنار جاده اصلی یا در مسیر های درحال ساخت نیمه کاره  رها شده پارک کنند که این امر علاوه بر اینکه به راه مثلا در حال ساخت آسیب  جدی زده،  باعث بر باد دادن سرمایه های ملی نیز خواهد شد. چرا که این مسیر شانه و پارکینگ و مسیر های توقف مناسبی برای مسافرین ندارد.

در این مسیر روستاهای زیادی وجود دارد و تردد افراد محلی در این مسیر نیز زیاد است. باغداران و مزرعه داران برای رفتن به سرکار خود از کنار جاده عبور می کنند که بسیار خطرناک است. از سوی دیگر می توان موتورسوارانی را دید که بدون کلاه ایمنی در حال عبور از کنار جاده، در حال بازی کردن با جان خود هستند. این درحالی است که جاده جهرم شیراز از مسیر های  اصلی کشور می باشد که خودروهای سبک و سنگین در حال عبور و مرور در آن  می باشند که با توجه به عرض کم جاده و نداشتن شانه  می تواند باعث برخورد خودروها با این افراد شود.

اما آنچه بیش از هر چیز مسافران عبوری در این مسیر را آزرده می کند، وجود سرعت گیر های غیر استاندارد و بیجا و کوه! مانند است که داد بسیاری از مسافرین را در آورده. سرعت گیرهایی که به هر آبادی می رسی سر از زمین بیرون می آورند و هیچ گونه علایم هشدار دهنده ای نیز ندارند.

بزرگراه جهرم شیراز با اتصال به بزرگراه شیراز اصفهان در شمال، و در جنوب با اتصال به بزرگراه جهرم لار بندرعباس که از طرح های سفر ریاست جمهوری به استان فارس می باشد می تواند بزرگراه سراسری شمال به جنوب را تکمیل و مسیر ترانزیتی امن و مطمئن و بدون نقاط حادثه خیز با کوتاهترین مسیر ممکن نسبت به مسیرهای مشابه را برای ترانزیت کالا و سفر هموطنان عزیزمان به جنوب را فراهم سازد.

امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی با جدیت و کوشش بیشتری این پروژه ملی را دنبال کنند تا جان هموطنان عزیزمان بیش از این به خطر نیفتد و مسافرین با کمال آرامش و اطمینان بیشتری از این مسیر عبور کنند.   

تصاویر زیر گویای کاستی‌های این جاده می‌باشد:

 





 






 

{$old_album_35099}
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
آقا یه مسئول پاسخ بده این جاده چندین ساله که قول دادن تبدیل به بزرگراه بشه ولی چرا نشده؟
جهرمی سیتی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
آقای نماینده می گفت 4 کارگاه در این مسیر مشغول کارند اما ما فقط یک گروه اندک میببنیم که اینم فقط روی پلهایی مسیر کار می کنند
راننده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
باسلام خدمت شما من چند سال است که سرصدا می نیم ولی کسی به فکر این جاده نمی شود لطفا خواهش دارم ان قدر فشار بیاورد تا مسولان کاری برای این جاده کنند من برادرم در این جاده جان داد لطفا پیگیری کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
واقعا روزی نیست که یه تصادف منجر به فوتی تو این جاده اتفاق نیافته لطفا مسولین به داد این مردم برسند.
محمد . ت. جهرمی
Germany
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
این پروژه در زمان تصدی آقای حجازی در اداره کل راه و ترابری استان برنامه ریزی شد ، در زمان جناب آقای نوروزی 5 یا 6 کیلومتر ساخته شد و به عبارتی دست مردم که از این مسیر عبور می کردند را در حنای نیم رنگ گذاشت ، در زمان مدیریت جناب آقای فدائی که ... چیزی نگویم بهتره و الان رسیدیم به دوران ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی . البته قصد پیشداوری ندارم ولی کاش در این چند ماه حرکت مثبتی از مدیر جدید می دیدیم که لااقل دلخوش باشیم .

البته شنیدم طرح تفکیک دو وزاتخانه مجداً در حال شکل گرفتن هست ؛ پس امیدوار باشیم.
شهروند جهرم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
2
اخیرا یکی از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی ، ترجیح و توجه بیش از حد وزیر محترم راه و شهرسازی به پروژه های مسکن مهر را یکی از دلایل عدم پیشرفت پروژه های راهسازی عنوان نمودند، کندی پیشرفت این پروژه مهم می تواند صحت و درستی اظهار نظر ایشان را اثبات نماید.
رضا زارع
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
8
جادش خوبه
الف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
بابا کجا جادش خوبه

چرا به روستاییان توی مسیر اجازه میدن که سرعت گیر بزنن؟هرکسی به خودش براحتی اجازه میده توی مسیر یه تپه بزنه

آخه چرا مسئولان نظارت نمی کنند

نغه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
جاده از لحاظ کوتاهی مسیر خوبه چون کوتاه ترین مسیر شمال به بندر عباس است
لارستان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
جاده شیراز-جهرم-لار-بندر عباس یکی از بهترین مسیرهای شمال به جنوبه چون مسیر خیلی کوتاه شده و تونل هم نداره البته اگه این مسیر دوبانده بشه
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
بعد از اکبر آباد دو تا سرعت گیر شبیه کوه وجود داره که اگه راننده هواسش نباشه راننده و ماشینش نابود می شن

از مسئولین می خایم که رسیدگی کنند
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
کارگران مشغول کارند!

آخه تاکی؟!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
مهندسان دارن روی پل دوم رودخونه شور کار می کنند

ولی بقیه جاده رو وب کردند اگه اینجوری پیش برن تا سال . . .

هم تموم نمیشه
مسافر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
اون دو تا سرعت گیری که ایمان گفته واقعا شبیه کوه هست

من نمی دونم آیا نیرو انتظامی یا هر کی مسئول هست تا حالا از روی این کوه ها رد نشدند
محسن رحمانیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
0
کندی انجام این کار به مراتب از عدم انجام بدتر و خطرناک تره

جناب نماینده,مردم انتظار دارند لطفا رسیدگی کنید.

ممنون