کد خبر: ۳۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

اعزام دانشجویان بسیجی فارس به قم

مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج دانشجویی فارس گفت: 600 دانشجوی دختر بسیجی برای شرکت در پنجمین دوره طرح ولایت استانی فارس به قم اعزام شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی استان فارس، محمدامین خباز اظهار داشت: 600 دانشجوی دختر بسیجی استان فارس، امروز از مسجد دانشگاه شیراز برای شرکت در پنجمین دوره طرح ولایت استانی فارس با هدف آموزش مبانی اندیشه‌های اسلامی به قم اعزام شدند.

وی افزود: پنجمین دوره طرح ولایت استانی فارس با هدف آموزش مبانی اندیشه‌های اسلامی با حضور دانشجویان بسیجی این استان در مجموعه فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم در حال برگزاری است.

مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: این دوره از فردا آغاز می‌شود و به مدت 10 روز ادامه دارد و اساتیدی از حوزه و دانشگاه در آن به تدریس می‌پردازند.

خباز گفت: در این دوره دانشجویان علاوه بر استفاده از اساتید برجسته مؤسسه آموزشی امام خمینی (ره) و اساتید برجسته جریان‌شناسی و اخلاقی کشور، به دیدار آیت‌الله مصباح رفته و از رهنمودهای این عالم برجسته استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: انسان‌شناسی، ولایت فقیه، چشم‌انداز 1404 (الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت)، تقوا در قرآن، آشنایی با اندیشه سیاسی امام (ره) و رهبری، آشنایی با سیره تربیتی امام (ره) و رهبری، بیداری اسلامی، بسیج دانشجویی و دشمن‌شناسی، چیستی، چرایی و چگونگی تهدیدات نرم از دروسی هستند که در این دوره تدریس می‌شوند.

این مسئول گفت: همچنین مهدویت و فرقه‌های ضاله، حقیقت انتظار و مهدویت، صهیونیست و رسانه، راهکارها و راهبردهای سیاسی و فرهنگی، آشنایی با جریانات و گروه‌های سیاسی با تأکید بر جریان اصلاحات و مبانی مدیریت در نهاد و سازمان با محوریت کارگروهی در بسیج دانشجویی از دیگر دروسی است که در این دوره تدریس می‌شوند.

مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج دانشجویی فارس خاطرنشان کرد: تقویت و تعمیق مبانی اندیشه اسلامی دانشجویان، تقویت روحیه دفاع از اصول، ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با شبهات در فضای دانشگاهی و ارتقای بینش فکری و عقیدتی دانشجویان از اهداف طرح ولایت بسیج دانشجویی است.

خباز گفت: رسالت بسیج دانشجویی از برگزاری طرح ولایت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نیروهای همطراز انقلاب است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان