کد خبر: ۳۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

افتتاح چند طرح کشاورزی در آباده

به مناسبت هفته دولت چند طرح عمرانی در شهرستان آباده در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آباده در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی در آباده، فرماندار این شهرستان طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، این هفته را تبرک گفت و به بیان خدمات ارزشمند دولت پرداخت.

محمدجواد عسکری افزود: پس از انقلاب در کشور خدمات ارزشمندی توسط دولت ارائه شده است اما این روند در دولت‌های نهم و دهم سرعت بیشتری به خود گرفت.

فرماندار آباده به عملکرد جهاد کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال به زودی طرح اصلاح و احیای باغات قدیمی ایزدخواست در سطح 270 هکتار از محل اعتبارات بخش کشاورزی استان آغاز می‌شود که در این زمینه و در مرحله نخست عملیات انتقال آب به طول 14 کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است و در مرحله بعد سیستم قطره‌ای نیز اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این مورد برای هر هکتار 10 میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است و اجرای چهار مجتمع دامی در شهرهای وزیرآباد، ایزدخواست، بیدک و بهمن با ظرفیت 500 واحد گاوداری شیری و بره‌پرواری با اشتغال‌زایی یک‌هزار و 370 نفر در حال واگذاری است.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای عملیات یک‌هزار و 200 هکتار آبیاری نوین به مبلغ 4 میلیارد تومان به صورت بلاعوض انجام گرفته است.

عسکری در ادامه به اجرای 60 کیلومتر لوله انتقال آب و توزیع بین زمین‌های کشاورزی و باغات که 85 درصد آن به صورت بلاعوض از طرف دولت صورت گرفته است و اجرای کانال سیمانی انتقال آب به طول 36 کیلومتر اشاره کرد. 

وی همچنین به اجرای دو ایستگاه هواشناسی خودکار در مرکز خدمات کشاورزی خسروشیرین و بهمن به منظور اطلاع‌رسانی به کشاورزان و باغداران به منظور جلوگیری از سرمازدگی اشاره کرد و گفت: در مجموع در سال زراعی جاری در بخش کشاورزی 5 میلیارد و 600 میلیون تومان به صورت بلاعوض از طرف دولت هزینه شده است.

فرماندار آباده افزود: همچنین کانال بتونی انتقال آب روستای بیدک به طول 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 190 میلیون تومان، پروژه آبیاری نوین زمین‌های هنرستان کشاورزی به مساحت 11 هکتار و با اعتباری بالغ بر 490 میلیون تومان و کانال بتونی انتقال آب روستای چنار به طول یک کیلومتر با اعتبار 40 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان