کد خبر: ۳۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری شانزدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی ایران در شیراز

شانزدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی ایران از چهاردهم تا شانزدهم شهریور‌ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، دبیر علمی شانزدهمین همایش زمین‌شناسی ایران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دستاورد‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران علوم زمین کشور در سال‌های اخیر و در راستای هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های نوین پژوهشی برگزاری این همایش در دستور کار قرار گرفت.

محمدعلی رجب‌زاده افزود: انجمن زمین‌شناسی ایران در راستای سیاست‌های مدون خود و به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه نتایج تحقیقات پژوهشگران و اندیشمندان کشور، شانزدهمین همایش سالانه خود را با مشارکت دانشگاه شیراز برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: دستاوردهای پنج ساله تنها قطب زمین‌شناسی کشور (زمین‌شناسی زیست محیطی) نیز در طول برگزاری همایش ارائه می‌شود که برای پژوهشگران، اساتید و دانشجویان این حوزه فرصتی مغتنم است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز محورهای همایش را آب‌شناسی، چینه‌شناسی، دیرینه‌شناسی و رسوب‌شناسی، سنگ‌شناسی و کانی‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و زمین‌شیمی، زمین‌شناسی مهندسی، زمین‌شناسی ساختاری و زمین‌ساخت برشمرد و گفت: همچنین زمین فیزیک و لرزه زمین‌ساخت، زمین‌شناسی نفت و منابع انرژی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی و زمین‌شناسی پزشکی نیز از دیگر محورهای مورد بحث این همایش است.

رجب‌زاده سایر محورها را شامل سنجش از دور زمین‌شناختی، زمین ریخت‌شناسی و زمین‌شناسی کواترنری و افق‌های نو در زمین‌شناسی شامل مخاطرات زمین‌شناسی، زمین‌گردشگری، نانو زمین‌شناسی، گوهرشناسی و زمین‌شناسی دریایی برشمرد.

دبیر اجرایی این همایش نیز در این نشست اظهار داشت: 900 مقاله توسط دبیرخانه همایش پذیرفته شد و داورانی از متخصصان علوم زمین و اساتید دانشگاه‌های کل کشور از مجموع مقالات 204 مقاله را در قالب سخنرانی و 350 مقاله را برای ارائه به صورت پوستر برگزیدند.

علی فقیه ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت نگارستان کتاب آبی نمایندگی فروش ناشران معتبر بین‌المللی همزمان با برگزاری همایش، جدیدترین کتاب‌های منتشر شده از انتشارات Springer در حاشیه همایش عرضه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در این همایش شرکت‌ها و موسسات مرتبط با مسائل زمین‌شناسی آخرین دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند.

فقیه اضافه کرد: علاوه بر 800 مدعو که از اساتید، صاحب‌نظران و دانشجویان این رشته هستند تعداد بسیاری از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این همایش حضور می‌یابند و از کارگاه‌ها و پنل‌های همایش استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، انتخاب زمین‌شناس نمونه و کتاب سال زمین‌شناسی از بخش‌های جنبی این همایش است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان