کد خبر: ۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

24 مهرماه پایان زمان ثبت نام در طرح پزشک خانواده آباده

دکتر علیرضا توکل: پس از پایان ثبت نام افرادی که پزشک خانواده انتخاب ننموده اند نمی توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و کلیه خدمات آزاد محاسبه خواهد شد

به گزارش شیرازه به نقل از  آباده نما، در گفتگو با مدیریت شبکه بهداشت و درمان آباده؛ دکتر علیرضا توکل با اعلام هشدار به افرادی که در این طرح ثبت نام نکرده اند گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده از 24 تیرماه آغاز شده است؛ پزشکان مربوطه بیمارانی که قبلا ثبت نام نموده اند را بصورت رایگان ویزیت می نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت: افرادی که مشخصاتشان در سامانه مربوطه ثبت شده است حتما باید یک ویزیت پایه انجام دهند که توسط پزشک کلیه اطلاعات پزشکی و سلامت افراد در سامانه سلامت ایرانیان ثبت می گردد.

دکتر توکل نیز درباره خانواده هایی که در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع ثبت نام ننموده اند نیز هشدار داد و گفت: این افراد به مانند قبل از دفترچه های بیمه استفاده می نمایند و 30 درصد فرانشیز خدمات را پرداخت می نمایند اما پس از تاریخ پایان ثبت نام این افراد نمی توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و کلیه خدمات آزاد محاسبه خواهد شد لذا توصیه می گردد که شهروندان محترم هرچه سریعتر به پزشکانی که هنوز ظرفیت ثبت نام دارند مراجعه و ثبت نام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آباده نیز در ادامه گفتگوی خود افزود: پزشکانی که در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می نمایند حداکثر 2500 نفر و پزشکانی که در یک شیفت صبح یا عصر فعالیت دارند حداکثر 1250 نفر ظرفیت ثبت نام خواهند داشت که هم اکنون چندین پزشک تکمیل ظرفیت شده اند.

دکتر توکل در ادامه یادآور شد: در طرح پزشک خانواده ویزیت رایگان و فرانشیز داروهایی که در تعهد بیمه ها می باشد به استثنای حق فنی داروخانه رایگان می باشد. در این طرح در صورت نیاز به ویزیت توسط پزشک متخصص لازم است حتما از طرف پزشک خانواده بیمار معرفی گردد که در این حالت تنها 10 درصد ویزیت پرداخت می گردد و در صورت مراجعه مستقیم به متخصص کلیه هزینه ها به عهده بیمار می باشد.

وی در پایان ضمن امیدواری از اجرای کامل این طرح در شهرستان و استان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان گفت: البته با توجه به اینکه هدف این طرح پیشگیری و سلامت جامعه می باشد، کلیه اطلاعات سلامت و بیماری خانواده های ایرانی که در سامانه ثبت می شود در جای جای ایران از طریق رایانه و کارت هوشمند قابل دسترسی می باشد.

 

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان