کد خبر: ۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

تمام مددجویان بهزیستی شیراز تا پایان92 مسکن مهر می گیرند

رئیس بهزیستی شهرستان شیراز وعده داد که تا پایان سال 92 تمام مددجویان زیر‌پوشش بهزیستی از مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،محمدباقر صفوت اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های بی‌شائبه دولت نهم و دهم در بحث مسکن اقشار کم‌درآمد که تعداد بسیاری از آنها را مددجویان بهزیستی تشکیل می‌دهند تسهیلات ویژه‌ای در بحث مسکن مهر مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زمین مسکن مهر مددجویان بهزیستی به صورت رایگان تامین می‌شود؛ همچنین تسهیلات و تخفیف‌هایی توسط واحد مشارکت‌های سازمان بهزیستی در بحث سهم آورده برای مسکن مددجویان در نظر گرفته شده است.

صفوت اضافه کرد: تعدادی از مسکن مددجویان در سال جاری تحویل داده شد اما مشکل دیگری که برای مددجویان ایجاد شده این است که پرداخت اقساط دفترچه‌های صادر شده بابت وام‌های 20 میلیون تومانی که هر قسط آن 150 تا 160 هزار تومان بوده از توان تعداد بسیاری از مددجویان خارج است.

وی اضافه کرد: در شیراز 36 هزار نفر معلول زیرپوشش بهزیستی هستند و یک‌هزار و 750 خانوار بی‌سرپرست نیز توسط بهزیستی شهرستان حمایت می‌شوند که پرداخت مبالغ 150 تا 160 هزار تومان نیز برای برخی از آنها سنگین است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: دولت برای بحث مسکن مهر مددجویان بهزیستی سنگ تمام گذاشته است و بسیاری از موارد مانند اعطای زمین، خدمات برق و آب، پروانه ساختمان و ... رایگان در اختیار آنها قرار گرفته اما قشر مددجو قشر ضعیفی است و با تمام این کمک‌ها همچنان مشکلاتی دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه دولت نتواند کمک بیشتری کند لازم است که باز هم به به طریقی به مددجویان یاری رساند و حتی از خیران تقاضا کند که پا پیش نهند و مددجویان بهزیستی را یاری دهند تا اقساط ماهانه کاهش یابد.

صفوت تصریح کرد: در سال 89 و 90، یک‌هزار و 816 نفر در سایت سازمان بهزیستی به عنوان فاقد مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پس از بررسی فرم (ج) و در صورت دارا بودن شرایط، برای مراحل بعد اقدام شده است.

به گفته وی، برای حدود یک‌هزار و 700 نفر از این افراد مسکن احداث شده و تعدادی از واحدها نیز در چند ماه آینده واگذار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امسال یک‌هزار و 414 واحد مسکن سهمیه شهرستان شیراز است که در حال رایزنی برای گرفتن زمین مورد نیاز هستیم.

به گفته صفوت، در لپویی نیز واحدهایی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که تا پایان سال تحویل مددجویان داده می‌شود.

براساس همین مقدمات بود که رئیس بهزیستی شهرستان شیراز وعده داد که تا پایان سال 92 تمام مددجویان زیر‌پوشش بهزیستی از مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند.

نظرات بینندگان