کد خبر: ۳۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

زلزله در بافت فرسوده شیراز فاجعه به بار می‌آورد

استاندار فارس گفت: زلزله می‌تواند در بافت فرسوده کلان‌شهر شیراز فاجعه به بار آورد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقاوم‌سازی 180 هزار واحد مسکونی فرسوده در استان فارس در دست اقدام است.

استاندار فارس ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید در این استان اجرایی شود بحث مقاوم‌سازی منازل است که در این میان 70 هزار واحد مسکونی از این 180 هزار واحد تا پایان سال جاری برای مقاوم‌سازی تامین مالی می‌شود.

وی گفت: وضعیت کنونی بافت فرسوده در مواقع بروز حوادث طبیعی بسیار خطرناک است و به طور حتم چنانچه زمانی زلزله‌ای در این بافت رخ دهد، شاهد فاجعه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: سازمان نظام مهندسی باید مانند نظام پزشکی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را توسعه دهد.

صادق عابدین گفت: رسیدگی به فعالیت‌های مهندسان از جمله رسیدگی به شکایت‌ها و رفع مشکلات مجموعه خود و افزایش سطح کیفی ساخت از مهم‌ترین کارهای نظام مهندسی است.

وی با اشاره به جایگاه بالای علمی مهندسی ایران تصریح کرد: مهندسان ایرانی در جایگاه بالایی قرار دارند و هیچ‌گونه مشکلی برای اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی با دانش ایرانی وجود ندارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه از نظام مهندسی توقع نظارتی بیشتری داریم، تصریح کرد: نظام مهندسی در کشور موفق بوده است اما باید نظارت‌ها بر پروژه‌ها پررنگ‌تر شود.

به گزارش فارس، ششمین دوره انتخابات هئیت رئیسه نظام مهندسی فارس از ساعت هشت صبح امروز در دو حوزه انتخابیه شیراز و 17 حوزه انتخابیه شهرستان‌های استان فارس آغاز شده و تا ساعت 20 امشب ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان