کد خبر: ۳۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

حاشیه‌های انتخابات سازمان نظام‌ مهندسی در شیراز

انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان دیروز در حالی در شیراز برگزار شد که دارای برخی حاشیه‌های مهم بود.

شیرازه - انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ،همزمان با سراسر کشور ، دیرروز سه شنبه 14/6 در استان فارس نیز برگزار گردید. در شهر شیراز دو حوزه انتخابیه ی مجتمع احسان و تالار وصال هتل هما برای این منظور در نظر گرفته شده بود. رقابت 90  داوطلب برای احراز13  کرسی هیئت مدیره نظام مهندسی در شیراز و 18  حوزه انتخابیه استان دارای حواشی بسیاری بود.

موضوعی که این دوره از انتخابات را با دیگر دوره ها متمایز کرده بود ، بالا گرفتن اعتراض مهندسین به برخی رانت خواری ها توسط برخی اعضای هیئت مدیره بود. آنچه امروز مشهود بود اینکه با افزایش ساختمانهای بزرگ در شیراز مسئله امتیازات ویژه نیز مهمتر گردیده است . به باور مهندسان جوانی که امروز در انتخابات نظام مهندسی شرکت کردند حضور در هیئت مدیره موقعیت های دلچسبی را برای برخی اعضا فراهم آورده، به گونه ای که گفته می شود برخی از اعضای هیئت مدیره تا یک میلیون مترمربع در سال هم کار می گیرند! این در حالی است که بسیاری از مهندسین بالاخص مهندسان جوان از عهده پر کردن سهمیه سالیانه 2000 متر مربع خود هم بر نمی آیند.

گر چه موضوع رانت‌خواری‌ها مدت‌هاست که درباره برخی اعضای هیئت مدیره مطرح است اما این قبیل مباحث با نزدیک شدن به انتخابات اهمیت ویژه ای یافته تا آنجا که طرح موضوع این رانت خواری ها به فضای مجازی نیز کشیده شد. کار تا بدانجا پیش‌رفته است که رئیس کارگروه تخصصی معماری شورای مرکزی از طریق سامانه پیامکی نظام مهندسی و با شماره پیامکی این سازمان ، اتهامات وارده به برخی اعضای هیئت مدیره را تکذیب کرد .

هر چند معترضان به عملکرد هیئت مدیره نظام مهندسی فارس، همه ی اعضا را در رانت خواری ها سهیم نمی دانند لکن سکوت آنان در برابر این قبیل اقدامات ، موجب شده تا افکار مهندسین جوان، آنان را نیز در این مسائل شریک بدانند.

ظاهرا تلاش برای مبارزه با رانت خواری و سهم های ویژه نه تنها یک خواست عمومی در جامعه است بلکه در صحنه های تخصصی نیز به یک مطالبه ی همگانی تبدیل شده است.

نظرات بینندگان