کد خبر: ۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

بهره برداری 12کیلومتراز باند دوم محور فیروزآباد ـ کوار

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت:باند دوم جاده فیروزآباد ـ کوار با 63 درصد پیشرفت فیزیکی که توسط شرکت تنگ زاغ اجرا می‌شود از سال 87 آغاز به کار کرده است و 12 کیلومتر از قطعه دوم محور فیروزآباد ـ کوار در مهر‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروز آنلاین جهانبخش بهمنی صبح امروز در جلسه آب، راه و صنعت  شهرستان که با حضور نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنایع فیروزآباد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از پروژه‌های مهمی که در شهرستان فیروزآباد آغاز شده قطعه اول و دوم محور فیروزآباد - کوار، پروژه 06 جاده فیروزآباد ـ جم، احداث جاده فیروزآباد ـ فراشبند و بهسازی محور فیروزآباد ـ قیروکارزین است.

وی افزود: باند دوم جاده فیروزآباد ـ کوار با 63 درصد پیشرفت فیزیکی که توسط شرکت تنگ زاغ اجرا می‌شود از سال 87 آغاز به کار کرده است؛ قرار بود این پروژه در 18 ماه به اتمام برسد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد ادامه داد: علت تاخیر در اتمام این پروژه کمبود تخصیص اعتبار و معارضان زمین و تملک باغات بوده که با برگزاری سه جلسه مشکل برطرف شده است.

بهمنی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده 12 کیلومتر از باند دوم در دومین قطعه در مهر‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی اضافه کرد: نخستین قطعه باند دوم جاده فیروزآباد ـ کوار با تعیین پیمانکار از مرداد‌ماه سال 90 آغاز و مقرر شد با اعتبار 28 میلیارد و 600 میلیون تومان در 18 ماه به اتمام برسد.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد افزود: این قطعه معارضینی داشته که طی جلسات مختلف با مالکان ملک و منابع طبیعی مشکلات برطرف و اجرای پروژه آغاز شده است.

بهمنی از پیشرفت فیزیکی قطعه 06 جاده فیروزآباد ـ جم خبر داد و گفت: این پروژه که نخستین قطعه آن یک بانده بوده، با 9 میلیارد تومان اعتبار در سال 87 آغاز شد و به دلیل وجود مسائل، مشکلات و برآوردهای شرکت پیمانکاری و عدم توافق در این قطعه برای مناقصه مجدد اقدام شده است.

وی از مناقصه قطعه سوم جاده فیروزآباد ـ کوار خبر داد و خاطرنشان کرد: این قطعه که پس از مطالعات فاز یک و 2 به مناقصه گذاشته شده است، با مشخص شدن پیمانکار قطعه سوم باند دوم فیروزآباد ـ کوار در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای تامین شهرستان فیروزآباد با اشاره به جاده فیروزآباد - فراشبند افزود: این جاده طبق پیگیری‌های صورت گرفته، با مشکل کمبود تخصیص اعتبار مواجه شده که امید است با پیگیری‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مشکل آن برطرف شود.

بهمنی همچنین از بهسازی جاده فیروزآباد ـ قیروکارزین با اعتبار 12 میلیارد و 600 میلیون تومان با 95 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی و سدسازی این شهرستان گفت: سد مخزنی هایقر با پیشرفت فیزیکی چشم‌گیر، با کمبود اعتبار مواجه شده است.

بهمنی اضافه کرد: پیشرفت این پروژه نسبت به تخصیص اعتبار آن حدود سه برابر بوده است که دولت با پرداخت 6 میلیارد تومان حدود 14 میلیارد تومان از مبلغ کار انجام شده پروژه را تاکنون به پیمانکار پرداخت نکرده است که امیدواریم این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان