کد خبر: ۳۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

مسکَن مهر مُسکِن درد اقشارمحروم یا بنگاه های اقتصادی؟

مدت زیادی است که حدود700 نفر از اهالی کم درآمد شهرستان فیروزآباد ازجمله کارگران وکارمندان چشم به راه خانه دار شدن نشسته اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزآنلاین ؛ این مسکن که درتعریف اولیه با حذف قیمت زمین قراربود مسکنی کم هزینه برای اقشار کم درآمد باشد متاسفانه با سوء مدیریت و طولانی شدن پروژه قیمت تمام شده آن بیش از حد انتظار و توقع اعضاء تعاونی وبازار مسکن می باشد که این امر موجب ناراحتی اعضاء شده و حتی چندبارآنها را تا درب فرمانداری وتشکیل یک اجتماع پیش برده است.

هریک از اعضاء درابتدای امر با پرداخت مبلغ پنجاه میلیون وششصد هزار ریال(پنج میلیون وشصت هزارتومان)در این پروژه عضو شدند.اما متاسفانه این پروژه علی رغم اعتماد سازی های مسئولین به دلیل عدم نظارت فرماندار وقت و سایر ارگان های نظارتی مثل اداره تعاون و... آنگونه که انتظار می رفت پیش نرفته و هزینه های بیهوده ای را به دلیل به کار گیری افراد غیر متخصص در اجرای این پروژه بر مردم بار نموده است. به گونه ای که با افزایش میزان وام پرداختی دولت از 20 میلیون تومان به 22.5 میلیون تومان ، مسئولین تعاونی ها در خواست آورده مردمی یازده"11" میلیون تومانی را برای اتمام پروژه داشته و هرروز باتهدیدوفشار بر مردم سعی در جذب وجه نقد از مردم دارند.

بنا براین گزارش حال جای این سوال باقی است که در این بازار رکود قیمت زمین ومسکن وهمچنین مصالح ساختمانی چگونه در 75 کیلومتری فیروزآباد در شهرستان فراشبند مسکن هایی با کیفیت بهتر از مسکن مهر فیروزآباد باقیمت تمام شده 28.5 میلیون تومان و وام 20 میلیون تومانی دولت که بعد از فیروزآباد نیز شروع به کار کرده، به اتمام رسیده و به اعضاء تحویل داده شده است.

اما در فیروزآباد قیمت تمام شده ی هر مسکن 33.5 میلیون تومان به پای مردم آب می خورد. قابل ذکر است که کیفیت پایین این ساختمانها، سمبل کاری وحیف ومیل پولهای مردم راباید اضافه نمود.

متاسفانه علی رغم ارسال گزارشات متعدد توسط مردم و برخی نهادهای مسئول به استانداری واداره کل تعاون استان فارس وهمچنین دادستانی فیروزآباد تاکنون هیچ گونه اقدامی در جهت مطالبات مردمی از مسکن مهر صورت نگرفته است ومشخص نیست که چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد و به احتمال زیاد مسکن مهر فیروزآباد تاپایان دولت یازدهم هم تکمیل نشود!!!

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان