کد خبر: ۳۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

قادری: پروژه مشارکتی سپهربر مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار است

جعفر قادری پروژه مشارکتی سپهر را بر مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار دانست و تصریح كرد: همراهی شهرداری در بازكردن این باب كه به‌جای سهم خدمات، پاركینگ شهر را از راه تامین كند و همچنین همراهی فرمانداری و استانداری در حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، قابل تحسین است.

به گزارش شیرازه،نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی گفت:اجرای طرح‌هایی نظیر پروژه مشاركتی سپهر مزایای متعددی همچون نوسازی بافت فرسوده، پیش‌بینی فضای فرهنگی،‌تفریحی و تجاری در مركز شهر، توانمندسازی ساكنان در بافت مركزی شهر و بسترسازی برای بهسازی بافت فرسوده دارد.

جعفر قادری با قدردانی از شهرداری به‌واسطه داشتن نگاهی تازه به دریافت سهم خدمات از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گفت: اجرای پروژه‌های مشاركتی توسط بانك‌ها نگرانی در مورد به‌وجود آمدن مشكلات ناشی از اجرای طرح‌های بزرگ را مرتفع می‌كند.

وی چنین پروژه‌هایی را بر مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار دانست و تصریح كرد: همراهی شهرداری در بازكردن این باب كه به‌جای سهم خدمات، پاركینگ شهر را از راه تامین كند و همچنین همراهی فرمانداری و استانداری در حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، قابل تحسین است.

قادری با بیان اینكه اجرای این پروژه‌ها مشكل اشتغال را به میزان قابل توجهی حل می‌كند، گفت: در یك پروژه صنعتی مانند فاز دوم پالایشگاه شیراز 2 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی معادل 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی شده، حال آنكه بین 2 تا 3 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌كند یعنی به‌ازای هر فرصت شغلی 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینكه برخی صاحب‌نظران منتقد اشتغال از طریق توسعه بخش خدمات هستند، گفت: برخی اعتقاد دارند كه با توسعه تولید باید اشتغال ایجاد كرد اما ما همراه با توسعه تولید نیازمند توسعه بخش خدمات نیز هستیم.

نظرات بینندگان