کد خبر: ۳۵۶۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

شهرک گل‌های شیراز سال‌هاست که بوی گل نمی‌دهد

در زیر سایه سنگین تفکر سرمایه‌داری حاکم بر شورای شهر، شهرک گل‌های شیراز سال‌هاست که بوی گل نمی‌دهد.

شیرازه در نظر دارد با برسی نکات پراکنده ای که اگر چه از منظر بعضی کوچک و پیش پا افتاده است ولی حجم سنگین بار روانی برای شهروندان دارد،گامی در جهت رساندن هر چه بهتر صدای مخاطبین به گوش مسئولین محترم استان بردارد.

با عبور از کمربندی شیراز به تابلوی بر می خوریم به نام شهرک گلها! شهرکی که در ابتدای این کمربندی از سمت جنوب قرار دارد. با عبور از کنار این شهرک بوی به مشام می رسد که با نام این شهرک(گلها) تناقض شدیدی دارد، بوی بدی که حاصل از فاضلابی است که از کنار این شهرک می گذرد.

دفع غیر بهداشتی فاضلاب شهری گلایه مندی شدید شهروندان ساکن در این شهرک و همچنین شهرکهای اطراف از قبیل مهدی آباد (کتسبس)، شهرک دستغیب و ... را به دنبال داشته است. بوی بد ناشی از فاضلاب در شب‌ها بسیار آزار دهنده‌تر می شود.

این بوی بد تنها موجب رنجش ساکنان این شهرک ها نمی شود بلکه مسافران عبوری از این مسیر هم با این بوی بد آشنا هستند. بوی بدی که جلوه خوبی بر چهره گردشگری و توریستی و فرهنگی شهرمان شیراز نخواهد داشت و در دراز مدت باعث کاهش درآمد زایی در بحث گردشگری و توریست پذیری خواهد داشت.

شماری از ساکنان این شهرک ها در گفتگو با خبرنگار شیرازه از رها بودن فاضلاب در فضای روباز و بوی بد این فاضلاب و مشکلات بهداشتی برای خود و خانواده شان گلایه شدیدی داشتند و اظهار می داشتند که شهرداری هیچ توجهی به این امر نداشته و سال هاست که این فاضلاب ها مایه بیماری و عذاب و زحمت را برای آنان فراهم کرده است.


درخواست این شهروندان مظلوم که سالهاست بوی بد فاضلاب را تحمل کرده اند این است که شهرداری  حداقل  در تمام مسیر روی این فاضلاب را بپوشاند یا اینکه این مسیر فاضلاب را تغییر داده و از طرق دیگری به تصفیه خانه ها! برساند تا شاید پس از سالها این شهروندان بوی آرامش را حس کنند.


به نظر می‌رسد شورای شهری‌ها که این سال‌ها مدام یا در حال نبرد با حاشیه‌های خودساخته بوده‌اند و یا به فکر عملیاتی ساختن هدف 90، از این شهرک غافل مانده‌اند، غفلتی که با محرومیت زدایی و عدالت‌خواهی سازگار نبوده و بی شک در پرونده اعمال این شورا ثبت خواهد ماند.

در ادامه تصاویری از فاضلاب رها شده ما بین شهرک گلها و شهرک دستغیب آورده شده است...


 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب مرتبط:

زمینی که آرامش مردم را زمین می زند

{$old_album_35605}
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مسافر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
0
از گزارشتون ممنون، به نظر من باید اسم این شهرک رو تغییر بدن،مگه کسایی که تو این منطقه زندگی می کنن شهروند شیراز محسوب نمیشن که از کمترین امکانات رفاهی برخوردار نیستن

ساکن شهرک گل ها
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
0
از عکس ها مشخصه ما چی می کشیم

چرا کسی به فکر نیست

بچه های ما همه مریض شدند

فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
0
مسئولان به فکر مردم کجاییند
مجید فاتح
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
0
با عرض سلام خدمت شهر دار منطقه 5 جناب اقای قاسم اکبری خسته نباشید تو رو خدا یه فکری به حال این شهرک کنید خیلی عقب مونده فرض کن خانواده خودتون اینجا هستن