کد خبر: ۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱

ورود تجهیزات پزشکی به گمرک شیراز

رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارشات خارج دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیوستن گمرک شیراز به مجموعه گمرکات تخصصی واردات تجهیزات پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از  فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید ابوالفضل هاشمی اظهار داشت: با توجه به گستردگی امور تخصصی و فوق تخصصی پزشکی که هر روزه در شیراز انجام می‌پذیرد، وجود دستگاه‌های حیاتی و پیشرفته از ملزومات و ضروریات ارائه خدمات درمانی است.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسئله و اهمیت شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور، زمان‌بر بودن و هزینه بالای فرایند ترخیص تجهیزات پزشکی از ورود به کشور تا نصب در مراکز مختلف دانشگاه گفت: این اداره با همراهی و همکاری مدیرکل گمرکات این استان از دو سال پیش اقدامات خود را به منظور اضافه کردن گمرک شیراز به گمرکات تخصصی واردات تجهیزات پزشکی کشور با انجام نامه‌نگاری و رایزنی‌های مختلف با مجموعه وزارت بهداشت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری آغاز کرد.

هاشمی در ادامه بیان کرد: در نهایت با موافقت وزارت بهداشت و درمان، این موضوع در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد و گمرک شیراز به فهرست گمرکات تخصصی واردات تجهیزات پزشکی پیوست.

وی ادامه داد: پیش از این گمرکات فرودگاه امام خمینی (ره)، بندر شهید رجایی، گمرک شهریار و گمرک بازرگان جزو مجموعه گمرکات تخصصی واردات تجهیزات پزشکی کشور بوده‌اند.

هاشمی افزود: در حال حاضر صدور مجوز ورود و ترخیص تجهیزات پزشکی به صورت متمرکز در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان