کد خبر: ۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانش‌آموزان کمیته امداد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی گفت: مرحله پایانی سومین جشنواره قرآن، اذان و سرود با عنوان یادواره امام هادی (ع) با حضور هزار و 700 دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه ،اکبر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جشنواره قرآن، اذان و سرود از 23 شهریورماه جاری همزمان در 10 استان کشور آغاز شده است که در سی‌ام ماه جاری به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: مرحله نخست این جشنواره در دی و بهمن‌ماه سال گذشته با حضور 200 هزار دانش‌آموز و مرحله دوم نیز خرداد‌ماه سال جاری با شرکت 10 هزار نفر برگزار شده است.

این مسئول هدف از برگزاری جشنواره قرآنی، اذان و سرود را ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان برای ترویج باورهای دینی و رقابت سالم بین گروه‌های هدف کمیته امداد امام خمینی برشمرد.

 

وی افزود: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی، 100 کانون فرهنگی دائم، 18 اردوگاه و 700 کانون فرهنگی فصلی تابستانه در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی افزود: در برگزاری این جشنواره‌های قرآنی، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی حضور فعال داشته‌اند.

میرشکار ادامه داد: بیش از 30 هزار نفر، عضو کانون‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند که با تلاش‌های انجام شده این تعداد به 51 هزار نفر نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی بیش از 30 هزار نفر از آنان در تابستان سال جاری به اردوهای سراسر کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش فارس، جشنواره قرآن و اذان به میزبانی استان فارس از 26 تا 30 شهریور‌ماه جاری در اردوگاه شهید آیت‌الله ربانی شیراز با حضور 250 دانش‌آموز در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در حال برگزاری است.

 

نظرات بینندگان