کد خبر: ۳۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

شکوفه‌های 7 ساله فارس دانش‌آموز شدند

همزمان با آغاز سال تحصیلی و ایام پر‌برکت دهه کرامت زنگ شکوفه‌ها در 2 هزار و 700 مدرسه استان فارس نواخته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس بعدازظهر امروز در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در مدرسه امام موسی کاظم (ع) شیراز اظهار داشت: با پایان یافتن ایام تعطیلات تابستان، تکاپو و تلاش برای آغاز سال تحصیلی در جای جای این استان قابل مشاهده است.

محمد حسین روزی‌طلب افزود: امسال بیش از 800 هزار دانش‌آموز در 36 هزار کلاس درس در قالب 8 هزار آموزشگاه کشور حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری 70 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان فارس مشغول به تحصیل می‌شوند و ورود خود به نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور را با شرکت در جشن شکوفه‌ها آغاز می‌کنند.

روزی‌طلب اضافه کرد: با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی در کشور و اضافه شدن پایه ششم امسال 64 هزار دانش‌آموز این پایه در 2 هزار و 826 کلاس درس حضور می‌یابند و نکته حائز اهمیت آن است که برای این دانش‌آموزان علاوه بر دروس دوره ابتدایی دو درس فکر و پژوهش و کار و فناوری به صورت تئوری و عملی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تغییرات اساسی در کتاب‌های دوم ابتدایی و اضافه شدن پایه ششم برای تمام همکاران که این دو پایه را تدریس می‌کنند، دوره آموزشی برگزار شد و همچنین آن دسته از معلمانی که پایه و مقطع خود را تغییر دادند نیز در دوره‌های لازم آموزشی شرکت کردند.

به گفته وی، توزیع کتاب‌های درسی راهنمایی و متوسطه در تمام کتابفروشی‌ها از ابتدای شهریورماه جاری آغاز و کتب ابتدایی نیز در بین مدارس این استان توزیع شد و دانش‌آموزان پس از حضور در مدرسه کتاب خود را تحویل می‌گیرند.

روزی‌طلب خاطرنشان کرد: امسال آموزش و پرورش فارس توانست جایگاه دوم کشور را در کسب رتبه‌های زیر 40 کنکور سراسری کسب کند و 35 دانش‌آموز نیز رتبه‌های دو رقمی به دست آورند.

به گفته این مسئول آموزشی، تعداد مدارس تیزهوشان استان از 24 مدرسه در سال 88 به 36 مدرسه افزایش یافته و 32 مدرسه نمونه دولتی نیز به تعداد مدارس دولتی این استان اضافه شده است.

بهسازی، زیباسازی و شاداب‌سازی مدارس دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش و پرورش این استان در ادامه به آن اشاره کرد.

نظرات بینندگان