کد خبر: ۳۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱

آیت الله ایمانی:فرهنگ کار را بازتعریف کنیم

نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز ، گفت: امروز، شغل تبدیل به کار اداری و پشت میزنشستن شده است در حالی که این تعبیردرستی نیست و به همین سبب فرهنگ اشتغال در کشور نیازمند بازنگری است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور، افزود: ما باید در معنای شغل بازنگری داشته باشیم و فرهنگ کار را بازتعریف کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ، ادامه داد: کار اداری بخشی از کار است و کاراصلی می بایست در بخش های صنعت و تولید و مزرعه انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فقه و آموزه های دینی ما، دو موضوع ˈعلم با عملˈ و ˈعلم نافعˈ مطرح شده است که هر دو معنای بسیار وسیعی دارند.

وی ادامه داد: وقتی به علم عمل شود، نوآوری به وجود می آید و اگر علم نافع نباشد از شر آن به خدا پناه می بریم.

آیت الله ایمانی گفت: آنچه در حوزه تحصیلات تکمیلی از ابتدا وارد کشور ما شد ، توسط استعمارگران طراحی شده بود و سعی داشتند دانش ما را به سمتی ببرند که منافع خودشان تامین شود.

امام جمعه شیراز افزود:در گذشته ، استاد علم و دانش خود را به شاگردان و نسل بعد خودش منتقل می کرد و نوجوان که به سنین 14 یا 15 سالگی می رسید شغلش آماده بود و بیکاری معنایی نداشت.

نماینده رهبرمعظم انقلاب دراستان فارس افزود: بین یک تا دو سده اخیر،علم دراختیار کسانی قرار گرفته است که آن را ابزاری برای استعمار و استثمار قرار داده اند و امیدواریم با تغییر و تحولات به وجود آمده درآموزش و پرورش و فعالیت هایی که دردانشگاه جامع علمی کاربردی صورت گرفته است ، بتوانیم خلاء ارتباط بین شغل و تحصیل علم را پر کنیم.

آیت الله ایمانی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی براین که علم باید درخدمت نیازمردم باشد، گفت: امیدواریم همه علوم ما در خدمت جامعه و اسلام قرارگیرد.

نظرات بینندگان