کد خبر: ۳۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

زمینه‌های تحقق سومین حرم اهل ‌بیت (ع) شدن شیراز فراهم شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: تحقق سومین حرم اهل‌بیت‌ (ع) شدن شیراز، با فراهم کردن زمینه‌های لازم صورت می‌گیرد و تنها سر دادن شعار کارساز نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شیراز به عنوان سومین شهر حرم اهل بیت (ع) از سوی مقام معظم رهبری، شهرداری شیراز با تمام توان و در قالب اقدامات جهادی، در راستای فضاسازی معنوی و مدیریت شهری در سطح شهر شیراز اقدام کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله خیابان 9 دی و کار شبانه‌روزی کارکنان شهرداری شیراز همراه با مدیریت این استان با هزینه تملک و اجرای 380 میلیارد ریال توسط شهرداری و بخش دولتی، افزود: طرح توسعه حرم پس از چند سال و انجام اقدامات منحصر به فرد در تملک، تخریب، پاکسازی و اجرای عملیات عمرانی و راه‌اندازی مجدد مجموعه‌های فرهنگی و زائرپذیری در پروژه عظیم بین‌الحرمین که باعث رونق بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، جذب زائر و مباحث فرهنگی و اقتصادی می‌شود، از جمله این خدمات است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: طرح تعریض بلوار هجرت به منظور آسان‌سازی دسترسی به حرم مطهر از یکی از ورودی‌های شهر شیراز با هزینه تملک، تعریض و عملیات اجرایی بالغ بر 210 میلیارد ریال، آغاز فاز صفر و یک مجتمع فرهنگی مذهبی شهرداری شیراز، ترمیم مساجد و حسینیه‌های سومین حرم اهل بیت (ع) با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در سال 90 و ادامه آن در سال 91 و ... از دیگر اقدامات جهادی شهرداری شیراز در تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

فرخ زاده گفت: در اقدامی دیگر از سوی شورای اسلامی شهر شیراز توافق‌نامه‌ای بین سه شهر مذهبی ایران به امضا و تصویب شورای شهر رسیده که فرایند اجرایی کردن آن توسط هیئت‌های هم‌رده شورا و شهرداری در حال انجام است که افق بلندی در این مورد ترسیم می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: در حوزه تولید محصولات مکتوب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب شاه‌چراغ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، بخشی از کتاب شهر فرزانگان برای پایه دوم دبستان و بخشی از کتاب یک‌هزار نکته اخلاقی با عنوان آداب مهمان‌پذیری و زیارت از جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی گفت: همچنین کتب ادعیه ویژه زیارت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)، تولید لوح فشرده امامزادگان واجب‌التعظیم با شرح و آدرس با عنوان نسیم سحر، کتاب گردشگری و زیارتی در زمینه معرفی اماکن مذهبی شهر شیراز، انجام تبلیغات گسترده محیطی و ... از جمله تولیدات این حوزه است.

فرخ‌زاده ادامه داد: نصب تابلوهای راهنمای فاصله تا حرم مطهر از 40 کیلومتری ورودی‌های شهر شیراز، تهیه و نصب تابلوهای فلزی مصور به آیات قرآنی و ترجمه در خیابان‌های پر ترددی مانند خیابان ملاصدرا، میدان گاز، دانشکده مهندسی و ...، ترسیم نقاشی‌های دیواری در اماکن پرتردد و ساخت المان‌های شهری در ایجاد فضای زیبایی‌شناختی از دیگر اقدامات ماست.

وی افزود: از دیگر اقدامات شهرداری، پخش صدای اذان در تمام اماکن شهرداری، بوستان‌های بزرگ و متوسط و مراکز تابعه خود، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و آغاز اجرای ساخت نمازخانه، سکوی نماز و مسجد در اماکن و بوستان‌ها با کمک خیران و بودجه‌های مرتبط در راستای ایجاد فضای اقامه نماز و دعوت شهروندان به فرایض دینی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود همکاری و همیاری با کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، تشکلات مردمی و ... را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز برشمرد و گفت: زمانی سومین شهر حرم اهل بیت (ع) به معنای واقع شکل می‌گیرد که همگی دست به دست یکدیگر برای تحقق این نام تلاش کنیم و مشارکت شهرداری شیراز در برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، حتی آن جاهایی که هیچ‌کدام از متولیان امر حضور نداشتند به اذعان شهروندان شیرازی و مسئولان مشهود بوده و هست.

وی برگزاری برنامه‌های مناسبتی مذهبی و ملی و اعیاد و مناسبت‌های اسلامی در سطح شهر با رویکرد محله‌محوری و توجه به اقشار ضعیف را از جمله اقدامات شهرداری شیراز دانست و گفت: در بسیاری از این برنامه‌ها با مشارکت مردم و برخی از ارگان‌ها برنامه‌های فاخری در دورافتاده‌ترین محلات، حاشیه‌های شهر شیراز و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در قالب برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و مذهبی بالغ بر یک‌هزار برنامه به انجام رسیده است.

فرخ‌زاده همچنین آموزش تقویت باورهای دینی و اخلاقی در فرهنگسراها را با برگزاری کلاس‌های مختلف و در راس آنها آموزش کلام خدا و تربیت قاریان، حافظان و ... در سنین مختلف را از جمله اقدامات شهرداری شیراز دانست و اضافه کرد: در راستای افزایش بصیرت شهروندی و معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) محصولات قابل توجهی تولید شده است.

وی گفت: برگزاری جشن‌های معنوی ایام دهه کرامت و افتتاح مدارس سبب شد بیش از 100 برنامه بزرگ در شهر شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان