کد خبر: ۳۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

دستغیب:در توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) دوراندیش باشیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:در توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) باید دوراندیشی داشته باشیم و تنها به امروز نگاه نکنیم و به فکر آیندگان و سال‌های دور نیز باشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،سید احمد رضا دستغیب اظهار داشت: با توجه به اینکه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در مرکز شیراز است، همزمان با توسعه این حرم مطهر باید راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن نیز فراهم شود.

وی افزود: در توسعه حرم احمدبن موسی (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)  تمام تلاش خود را می‌کنیم تا توسعه‌ای در حد حرم حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این راستا در ردیف بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس، اعتبار بسیار خوبی برای توسعه حرم احمدبن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

دستغیب اضافه کرد: در توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) باید دوراندیشی داشته باشیم و تنها به امروز نگاه نکنیم و به فکر آیندگان و سال‌های دور نیز باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خودباوری، تکیه بر ایمان و پیشرفت در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت دفاعی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای دفاع مقدس در دو بعد معنوی و مادی است، ادامه داد: خودباوری، تکیه بر ایمان، اعتماد کامل به جامعه و وفاداری به وطن از جمله دستاوردهای معنوی هشت سال دفاع مقدس است.

دستغیب با بیان اینکه روحیه خودباوری در جامعه ترویج پیدا کرده است، افزود: در جنگ‌هایی که قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با ایران انجام می‌شد، برخی از بخش‌های سرزمین خود را از دست می‌دادیم اما در هشت سال جنگ تحمیلی جوانان نشان دادند که با افزایش روحیه خودباوری اجازه نمی‌دهند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به دلیل روحیه بالای خودباوری در جامعه به ویژه جوانان بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، هیچ کشوری به خود جرأت نمی‌دهد به مرزهای میهن اسلامی تجاوز کند چراکه می‌داند جوانان با روحیه جهادگونه با تمام توان از مرزهای خود دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روحیه ایثار، شهادت و اخلاص جوانان از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس در بعد معنوی است، تصریح کرد: پیشرفت در زمینه‌های مختلف، جایگاه عالی صنایع دفاعی ایران، جایگاه عالی صنایع دریایی کشورمان، تولید قطعات نظامی با کیفیت بالا و تسلط به جنگ الکترونیکی از جمله دستاوردهای مادی دفاع مقدس است.

دستغیب تصریح کرد: جایگاه عالی ایران در پزشکی و بی‌نیاز شدن از خدمات پزشکی سایر کشورها، ساخت و ساز و آبادانی نیز از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که در این زمینه مردم از مسئولان انتظار دارند با کم‌کاری‌ها، سهل‌انگاری‌ها و عدم مراقبت‌های لازم به سمتی نرویم که خون شهدا پایمال شود.

نظرات بینندگان