کد خبر: ۳۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

جمع‌آوری امضا برای محکومیت فیلم موهن

رئیس دانشگاه شیراز از راه‌اندازی سایتی توسط دانشگاهیان شیراز برای محکومیت انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد موذنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سایت offense.shirazu.ac.ir به سه زبان برای محکومیت و اعتراض به هتک حرمت پیامبر اسلام از تمام آزادگان جهان امضا جمع‌آوری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه شیراز با بیش از 20 هزار دانشجو در 184 رشته کارشناسی ارشد و 102 رشته دکترا دانشجو می‌پذیرد.

موذنی ادامه داد: در سال جاری نیز بدون احتساب واحد بین‌الملل دانشگاه، 3 هزار و 100 دانشجوی جدید‌الورود داشته‌ایم که به تمام آنها از شبانه و روزانه خوابگاه تعلق گرفته است.

به گفته وی در شرایط فعلی نسبت اساتید دانشگاه به دانشجویان یک به 25 است و با رسیدن تعداد اعضای هیئت علمی به یک‌هزار نفر این نسبت به یک استاد برای هر 22 دانشجو قابل ارتقا است.

موذنی بیان کرد: رشته‌های پژوهش و هنر، ادبیات مقاومت، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، گرایش مخازن هیدروکربنی، گرایش پلیمر در کارشناسی ارشد و در مقطع دکترا نیز هفت رشته جدید راه‌اندازی شد.

موفقیت دانشجویان شیراز در راهیابی به تحصیلات تکمیلی دیگر موردی بود که موذنی به آن اشاره کرد و اینکه 20 دانشجوی دانشگاه شیراز در المپیاد علمی سال جاری رتبه‌های زیر 20 را کسب کردند.

به گفته وی این هنر یک دانشگاه است که با وجود اینکه رتبه‌های پایین‌تری را نسبت به تهران پذیرش می‌کند اما در ورود به تحصیلات تکمیلی پا به پای دانشگاه‌های تهران عملکرد موفقی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی فراهم کردن زیرساخت‌های پژوهشی و دسترسی به پایگاه‌های علمی برای دانشجویان بسیار مهم بوده و در حال حاضر تعداد این پایگاه‌ها از 12 پایگاه به 18 مورد افزایش یافته است.

خریداری بیش از 3 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در سال گذشته و یک‌هزار مقاله «آی اس آی» اساتید دانشگاه شیراز در سال 2011 و برگزاری 25 کنفرانس ملی و بین‌المللی در دو سال اخیر از دیگر مواردی بود که وی در این نشست به تشریح آن پرداخت.

موذنی بیان داشت: در تابستان امسال 70 درصد خوابگاه‌های دانشگاه بازسازی شد و همچنین خوابگاه شهید چمران با 200 نفر ظرفیت به بهره‌برداری رسیده و خوابگاه‌های فردوسی و ملاصدرا به داخل پردیس دانشگاه منتقل شد.

وی با اشاره به حضور 55 دانشجوی خارجی در شیراز اظهار داشت: خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی راه‌اندازی شده و به زودی دانشگاه علوم پایه از چهار راه ادبیات به داخل پردیس مرکزی دانشگاه منتقل می‌شود.

این مسئول آموزشی تصریح کرد: در خوابگاه دختران دانشگاه مجموعه فرهنگی با 540 متر مربع زیربنا و مرکز آموزش‌های فرهنگی با 350 متر مربع زیربنا نیز به تازگی احداث شد.

وی با بیان اینکه بودجه‌های دولتی برای تجمیع تمام واحدهای آموزشی در پردیس مرکزی دانشگاه کافی نیست، بیان کرد: در کشور ما همکاری خیرین در کمک به مراکز علمی نهادینه نشده در حالی که در آمریکا دانشگاه استانفورد موقوفه‌ای 15 میلیارد دلاری دارد که از عواید آن 25 درصد هزینه‌های دانشگاه تامین می‌شود.

موذنی افزود: در دانشگاه جان هاپکینز همین کمک‌ها وجود دارد و در سال 2006 یک ایرانی 10 میلیون دلار به دانشگاه تگزاس و در سال 2007 یک ایرانی دیگر 30 میلیون دلار به دانشگاه کالیفرنیا کمک کرده‌اند که این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های فراوانی در بخش خصوصی وجود دارد که از آن استفاده نکرده‌ایم.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: فعال بودن دانشگاه از نظر فرهنگی با برنامه‌هایی که هر روزه در بیلبوردهای پردیس مرکزی قابل رویت است، تایید می‌شود.

برگزاری دوره ضیافت اندیشه دانشجویی با حضور 5 هزار نفر و دوره ضیافت اندیشه اساتید با حضور یک‌هزار استاد در این زمینه مورد اشاره وی قرار گرفت.

دوره‌های عفاف و حجاب برای تمام دانشجویان و کرسی‌های آزاد‌اندیشی و تدوین بروشوری از نحوه پوشش دانشجویان و مقررات دانشگاه‌های خارجی در سطح دنیا از دیگر اقداماتی بود که موذنی به آن اشاره کرد.

وی گفت: دانشگاه شیراز به عنوان بهترین دانشگاه شهرستانی کشور برگزیده شد و معاونت آموزشی، معاونت فرهنگی، دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، زیرساخت‌های آموزش مجازی و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز نیز به عنوان نمونه در سطح کشور شناخته شده‌اند.

موذنی اظهار کرد: تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و تاسیس کمیته مهندسی فرهنگی و همچنین پیگیری راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی در راستای ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی و ارائه پژوهش‌های کاربردی در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی کارهایی که انجام شده به تدریج نتیجه می‌دهد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دانشجویان نخبه علوم انسانی به انجام مطالعات تطبیقی جذب می‌شوند.

موذنی با اشاره به انتقادات مسئولان هنری و تئاتر شیراز از وضعیت سالن کف خوابگاه قدس گفت: بازسازی سالن نمایش خوابگاه قدس 400 تا 500 میلیون تومان هزینه دارد و در شرایط فعلی اولویت‌های دیگری برای دانشگاه وجود دارد اما اگر نهادهای دیگر حاضر به این کار باشند دانشگاه از رونق فعالیت‌های هنری در شهر استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: برای حمایت از نخبگان دفتر استعدادهای درخشان در دانشگاه راه‌اندازی شده و برترین رتبه‌های کنکور و دارندگان بالاترین معدل در میان هم‌دوره‌های خود بدون آزمون در مقاطع تحصیلی تکمیلی پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: وام تحصیلی نخبگان سه برابر دانشجویان عادی است و غیر از اینکه امکان تحصیل همزمان در دو رشته را دارند امکاناتی برای شرکت این افراد در کنفرانس‌های داخلی و خارجی فراهم آمده است.

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان نخبه و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های آنها در مرکز کارآفرینی دانشگاه دیگر موردی بود که در همین زمینه مورد اشاره وی قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان