کد خبر: ۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

آغاز به ساخت منطقه نمونه گردشگری سده اقلید

همزمان با چهارمین روز از هفته گردشگری، کلنگ منطقه نمونه گردشگری سده شهرستان اقلید به زمین زده شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از اقلید، در این مراسم کلنگ‌زنی که با حضور فرماندار اقلید، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار سده، بخشدار و مسئولان ادارات شهرستان بعد از ظهر امروز برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس طی سخنانی با اشاره به اهمیت منطقه گردشگری سده به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری مصوب سفر نخست هیئت دولت به استان فارس که در مسیر جاده ولایت به عنوان قدمگاه حضرت امام رضا (ع) واقع شده است، اظهار داشت: طرح جدیدی که برای این پروژه تهیه شده است الگوی کار اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری، منابع  طبیعی و تمام نهادهای مشارکت کننده قرار می‌گیرد و بخشی از پروژه که به بخش خصوصی واگذار می‌شود نیز بر اساس همین الگو و طرح اجرا و از توان بخش خصوصی استفاده می‌شود.

فریدون فعالی از اختصاص اعتبار 350 میلیون تومانی توسط این اداره کل برای اجرای فاز نخست پروژه در عرصه 50 هکتار خبر داد و افزود: 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 150 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت توسعه گردشگری برای اجرای فاز نخست پروژه پیش‌بینی شده است و با مشارکت دیگر نهادهای متولی در اقلید و تلاش نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای به نتیجه رساندن پروژه هستیم.

وی با اشاره به تهیه طرح اولیه این پروژه توسط شهرداری با همکاری مشاور گفت: اعتبار برآورد شده توسط مشاور برای اجرای کامل پروژه 8 میلیارد تومان بوده که برای یک دوره پنج ساله زمان‌بندی شده است.

فعالی در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های گردشگری شهرستان اقلید از یک‌سو و نگاه ویژه میراث فرهنگی برای توسعه و رونق هرچه بیشتر گردشگری در شهرستان از اختصاص حدود 700 میلیون تومان اعتبار به پروژه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: اختصاص 100 میلیون برای منطقه نمونه گردشگری تنگ براق، 150 میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت در تفرجگاه چشمه محمد رسول‌الله (ص) و 350 میلیون به منطقه نمونه گردشگری سده نشان از توجه ویژه برای توسعه گردشگری این شهرستان دارد که امید است با همکاری دیگر نهادها شاهد به نتیجه رسیدن پروژه‌ها و توسعه گردشگری باشیم.

وی در پایان با اشاره به نیاز به ایجاد موزه مردم‌شناسی در این شهرستان تصریح کرد: در صورت تملک یکی از خانه‌های تاریخی موسوم به خانه هوشیار توسط نهادهای متولی در این شهرستان این اداره کل آمادگی راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در این خانه را دارد.

به گزارش فارس، منطقه نمونه گردشگری سده به عنوان یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان فارس در فاصله 158 کیلومتری مرکز این استان در شهرستان اقلید و در شهر سده واقع شده است.

مهم‌ترین فصول گردشگری در این منطقه اواخر بهار و تابستان است و زمینه مستعدی برای سرمایه‌گذاری در طبیعت‌گردی و تورهای عشایری دارد.

وجود عشایر، چشم‌انداز طبیعی، چشمه‌سارهای فراوان، نزدیکی به سد ملاصدرا و دسترسی آسان به جاده اصلی یاسوج اقلید و عبور جاده طریق‌الرضا از میان منطقه از فرصت‌های این منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان