کد خبر: ۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

هزار شغل به رشته دانشگاهي تبدیل می شود

هزار شغل کشور تا پایان سال به رشته های دانشگاهی تبدیل می شود .

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر،رییس دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور گفت : بـه کـارگیری علم و کـاربردی کردن رشته ها ، در ایجاد اشتغال و ارتقای دانش عمومی مردم نقش ویژه ای دارد .
عباسپور با بیان اینکه آموزش عالی هم اکنون در وضع مطلوبی قرار دارد ، گفت : دانشگاه جامع با ایجاد رشته های مهارتی زمینه کاربردی شدن علم در کشور را فراهم کرده است .
وی با بیان اینکه با ایجاد رشته های جدید دانشگاهی امکان ادامه تحصیل افراد در شغلشان فراهم می شود گفت: دانشگاه علمی – کاربردی باید زمینه کاربردی شدن 70 درصد رشته ها را فراهم کند .
رییس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور بـا بیان اینکه بـا حذف کنکور از بـرخی رشته هـای علمی کاربردی زمینه کارآفرینی دانشجویان فراهم شده است ، گفت : نـرخ جذب اشتغال در فارغ التحصیلان رشته های این دانشگاه بیش از 65 درصد است .
وی گفت: در 2 سال گذشته 200 کارخانه با هدف تولید شغل به مراکز آموزش علمی –کاربردی محول شده است و بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل در این کارخانه ها جدب شده اند .
بیش از 470 هزار دانشجو در 960 مرکز جامع علمی – کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند .
همچنین 20 هزار و 100 دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد در 18 مرکز جامع علمی – کاربردی استان فارس تحصیل می کنند .

برچسب ها: حذف کنکور ، شغل ، شیرازه
نظرات بینندگان