کد خبر: ۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

لامرد و معضلی به نام «افتتاح»/ عکس

معضل «افتتاح» اگرچه برخی اوقات برای مردم و بیت المال معضل است اما همیشه برای برخی از مسئولین یک اقدام نمایشی جالب محسوب می‌شود که می‌تواند موجب افزایش پرستیژ آنان شود.

شیرازه - برای اهالی رسانه و کسانی که اخبار شهرستان لامرد را پیگیری می‌کنند، طی چند هفته گذشته معضلی به نام «افتتاح» شاید قابل درک باشد. معضل «افتتاح» اگرچه برخی اوقات برای مردم و بیت المال معضل است اما همیشه برای برخی از مسئولین یک اقدام نمایشی جالب محسوب می‌شود که می‌تواند موجب افزایش پرستیژ آنان شود.

 

کارخانه سیمانی که دوبار افتتاح شد!

کارخانه سیمان لامرد نهم شهریورماه به مناسبت هفته دولت با حضور  صادق عابدین استاندار فارس افتتاح شد. این در حالی است که کارخانه سیمان لامرد در جشنواره صنعت و معدن فارس در اسفند 89 با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس رسما افتتاح و تحت پوشش کامل رسانه ای قرار گرفته بود .


 

افتتاح کارخانه سیمان لامرد به صورت ویدئو کنفرانس با حضور احمدی‌نژاد در 16 اسفند 89


افتتاح دوباره کارخانه سیمان لامرد توسط استاندار فارس در 9 شهریور 91


 این که تعداد طرح های عمرانی و خدماتی افتتاح شده در هفته دولت بسیار خوب و قابل توجه بوده است بر کسی پوشیده نیست ،اما طرحی که قبلا توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور یک بار افتتاح شده ، برای بار دوم افتتاح کردن، حداقل برای مردم لامرد که به این امر اگاه هستند قابل قبول نبوده و این امر جای سوال و تردید های بسیاری را ایجاد می کند.

 

پایگاه انتقال خونی که افتتاح شد اما افتتاح نشد!

 در هفتم بهمن ماه 1390 سایت سازمان انتقال خون نوشت: پايگاه اهداي خون شهرستان لامرد در استان فارس با حضور فرماندار اين شهر، مديركل  انتقال خون فارس و جمعي از خيرين كه با اهداي زمين و ساخت بخشي از ساختمان با انتقال خون فارس همكاري داشتند، راه اندازي شد. در اين مراسم كه نمايندگان اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، معاون دانشگاه علوم پزشكي شيراز، امام جمعه شهرستان لامرد و چندتن از مقامات كشوري و لشكري نيز حضور داشتند، دكتر توسلي مديركل انتقال خون استان فارس طي سخناني ضمن سپاس از خيرين و ذكر اين نكته كه اهداي خون سبب نجات جان بيماران مي شود، مردم  خدا جوي آن شهرستان را به اهداي خون بيشتر فرا خواند و با ذكر آمار فعالیت های انجام شده، چشم انداز پيش رو را مثبت و روشن ارزيابي کرد.

 




اما حالا با گذشت هشت ماه از افتتاح رسمی پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد که در دهه فجر سال 90 صورت گرفت، این پایگاه همچنان به علت مشکلات ویژه خود، فعال نشده و کار خون‌گیری در آن انجام نمی‌شود.

غیرفعال بودن این مرکز که ﺑﺎ اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ 100 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮﻣﺎن ﺗﻮﺳﻂ یک خیر به نام ﺣﺎج اﺣﻤﺪ ﻧﺠﺎر ﻗﻄﺮی در زمینی ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ 10ھﺰار ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ و زیرﺑﻨﺎی 800 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ در دو طﺒﻘﻪ اداری و ﻣﺴکونی ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه، گلایه شهروندان و خیراندیشان را از بی‌توجهی مقامات استانی در پی داشته است.

سرپرست پایگاه انتقال خون لامرد از انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی سریع پایگاه انتقال خون این شهر خبر داد و اضافه کرد:  اقدامات قابل توجهی برای راه‌اندازی سریع این پایگاه انتقال خون و شروع فعالیت از نیمه دوم آبان‌ماه در حال انجام است.

ابراهیمی ادامه داد: مشکل فنی پله‌های ورودی پایگاه انتقال خون لامرد نیز تا آخر سال جاری برطرف می‌شود.

نکته جالب این‌جاست که چه لزومی دارد ساختمانی که هنوز پله‌های ورودی آن مشکل فنی دارد و یا تجهیزات مورد نیاز آن برای پایگاه انتقال خون بودن، کامل نشده است، افتتاح شود؟



نظرات بینندگان