کد خبر: ۳۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

اروپایی‌ها چرخ خیاطی ایرانی را با برند بومی خود در بازارهایشان عرضه می‌کنند

رئیس انجمن صنایع و لوازم خانگی، از برپایی دومین نمایشگاه لوازم خانگی ایران با حضور بزرگترین تولیدکنندگان خارجی خبر داد و گفت: کشورهای اروپایی همچون آلمان چرخ خیاطی ایرانی را با برند بومی خود در بازارهایشان عرضه می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تولید ایرانی، محمد طحان‌پور پیش از ظهر امروز (شنبه 1 مهر)‌ در جمع خبرنگاران، از برگزاری دومین نمایشگاه لوازم خانگی در هفته نخست مهرماه جاری، از سوی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور برترین تولیدکنندگان ایرانی که محصولات تولیدی خود را به کشورهای توسعه یافته صادر می‌کنند، برپا می‌شود.

 

حضور تولیدکنندگان بزرگ دنیا در دومین نمایشگاه لوازم خانگی ایران

طحان‌پور با بیان اینکه در دومین نمایشگاه لوازم خانگی ایران، کشورهایی همچون خارجی همچون آلمان، ژاپن، ایتالیا، کره‌جنوبی و اسلونی، حضور فعالی دارند، ادامه داد: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، تصور ایجاد بحران در بازار ایران را تعدیل می‌کند؛ زیرا ما توانسته‌ایم در این نمایشگاه بهترین و برترین نشان‌های تجاری (برند) لوازم خانگی جهان را دعوت کنیم و نشان بدهیم که واردات کالاهای آنان به کشور کار دشواری نیست.

وی بیان کرد: کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند کالاهای درجه یک ایرانی و خارجی است و امکان مقایسه میان این دو نوع کالا را برای خریدار فراهم می‌کند.

 

اروپایی‌ها چرخ خیاطی ایرانی را با برند بومی خودشان در بازارهایشان عرضه می‌کنند

به گفته رئیس انجمن فروشندگان لوازم خانگی، چرخ خیاطی خانگی کاچیران که تماماً در ایران تولید می‌شود به 30 کشور دنیا صادر می‌شود و جالب اینکه در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، این چرخ خیاطی را با برند بومی خود در بازارهایشان عرضه می‌کنند.

 

کارخانه‌های تولید لوازم خانگی در دهه 70 رشد قارچی داشتند

طحان‌پور، با انتقاد از مدیریت صنعتی کشور در دهه 60 و 70 خورشیدی گفت: در آن زمان به علت نیاز به اشتغال‌زایی مدیران اجرایی به هر درخواستی برای ایجاد و راه‌اندازی بخش‌های تولیدی و صنعتی پاسخ مثبت می‌دادند و نتیجه این شد که در شرایط کنونی ما بیش از 100 کارخانه تولیدکننده اجاق گاز و بیش از 70 تولیدکننده یخچال در کشور داریم که سطح تولید آنها نه‌تنها به صرفه نیست.

وی ادامه داد: در بعضی از موارد زیان مالی را برایشان به همراه دارد؛ این در حالی است که بزرگترین تولیدکنندگان اجاق گاز و یخچال در جهان از جمله آلمان تنها 10 کارخانه تولید اجاق گاز دارند، اما با این وجود نبض بازارهای جهانی را در اختیار گرفته است.

 

سطح کیفی کالاهای ایرانی پس از گذر از آزمون‌های فنی دشوار تعیین می‌شود

وی با بیان اینکه در یکی 2 سال اخیر سازمان بهره‌وری انرژی و مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شرایط احراز استاندارد و تعیین سطح کیفی کالاها را به آزمون‌های دشوار و ریزبینانه‌ای وابسته کرده‌اند.

رئیس انجمن فروشندگان لوازم خانگییادآور شد: خوشبختانه هر کالایی که در ایران تولید می‌شود مثل گذشته پیش از تولیدش آرم و نشان استاندارد را در پیشانی ندارد و باید آزمون‌های زیادی را از سر بگذراند تا موفق به دریافت این نشان بشود.

دومین نمایشگاه لوازم خانگی ایران، روز سه‌شنبه 4مهرماه جاری در هتل المپیک و ورودی غربی ورزشگاه آزادی با حضور 50 برند داخلی و خارجی به‌طور رسمی گشایش می‌یابد.

پایان پیام/ص

نظرات بینندگان