کد خبر: ۳۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

اجرای مانور «لحظه صفر» در استان فارس

معاون امور عمرانی استاندار فارس از برگزاری مانور ستاد بحران استان با عنوان «لحظه صفر» خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از شیرازه، محسن اردکانی در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی بلایای طبیعی که به مناسبت هفته بلایای طبیعی در شیراز برگزار شده است، اظهار داشت: تاکنون 107 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس توسط بنیاد مسکن و با همکاری بانک‌های عامل مقاوم‌سازی شده‌اند و در برابر زلزله‌هایی تا حدود شش ریشتر خسارت نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه در همین راستا باید 180 هزار واحد مسکونی روستایی دیگر را در فارس مقاوم‌سازی کرد که این طرح در 29 شهرستان استان اجرایی می‌شود، گفت: تا پایان سال جاری 75 هزار واحد مسکونی روستایی دیگر در استان مقاوم‌سازی می‌شوند و روستاییان می‌توانند از تسهیلات بانکی 12.5 میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت درازمدت استفاده کنند.

اردکانی افزود: روستاییان برای گرفتن این وام نیازی به ضامن کارمند ندارند و با سفته و به صورت زنجیره‌ای می‌توانند ضامن یکدیگر شوند.

معاون استاندار فارس از فرمانداران شهرستان‌ها خواست در این زمینه جدیت داشته باشند تا طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از شتاب بیشتری برخوردار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در برآوردهای انجام شده خسارت‌های وارده به هر فرد حادثه دیده‏ حدود یک‌ میلیارد تومان بوده و بسیاری از خسارت‌ها در ابعاد روحی، روانی و انواع معلولیت‌ها غیرقابل جبران است.

وی از برگزاری مانور ستاد بحران استان فارس با عنوان «لحظه صفر» خبر داد و اضافه کرد: در این مانور مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی داشته باشند تا در هر ساعت از شبانه‌روز به ستاد مدیریت بحران فرا خوانده شوند و در چنین شرایطی قادر به فرماندهی افراد زیرمجموعه خود باشند.

بنیاد مسکن فارس که مسئولیت مقاوم‌سازی، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، مطالعه و جا‌به‌جایی روستاهای در معرض خطر را برعهده دارد، هر ساله با حضور در نمایشگاه کاهش آثار بلایای طبیعی به معرفی دستاوردهای خود در امر مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقدام می‌کند.

نمایشگاه کاهش اثرات بلایای طبیعی در بوستان آزادی شیراز نبش خیابان سمیه در حال برگزاری است.

 

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، مانور
نظرات بینندگان