کد خبر: ۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

دانشگاه چراغ شهر است

مهندسي هوافضا ،مهندسي شيمي گرايش پتروشيمي ،‌مهندسي برق و مهندسي عمران در مقطع کارشناسي و همچنين رشته هاي رياضي ، تربيت بدني و فيزيک در مقطع کارشناسي ارشد به طور قطع در سال تحصيلي جديد راه اندازي خواهند شد.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصير، دکتر بهرام شعباني رئيس دانشگاه جهرم در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري تحليلي جهرم تبصير با بررسي وضعيت دانشگاه جهرم در سال گذشته گفت : در سال تحصيلي گذشته موفق به اضافه کردن پنج رشته ي مهندسي مکانيک ، بيوتکنولوژي آمار ، مهندسي ماشين آلات کشاورزي و رشته زبان شناسي در مقطع کارشناسي و زبان و ادبيات فارسي در مقطع کارشناسي ارشد به رشته هاي اين دانشگاه شديم .هرچند بيش از 50 درصد آمادگي
اضاف کردن سه الي چهار رشته ي مهندسي ديگر را نيز داشتيم اما با سخت گيري هاي دفتر گسترش اين امر محقق نشد.که البته ان شاءالله با پي گيري هاي انجام شده تا سال تحصيلي 93-92 به رشته هاي دانشگاهي اين دانشگاه اضافه خواهند شد.رشته هايي همچون:مهندسي هوافضا ،مهندسي شيمي گرايش پتروشيمي ،‌مهندسي برق و مهندسي عمران در مقطع کارشناسي و همچنين رشته هاي رياضي ، تربيت بدني و فيزيک در مقطع کارشناسي ارشد به طور قطع در سال تحصيلي جديد راه اندازي خواهند شد.
رئيس دانشگاه جهرم ادامه داد:امسال با توجه به اختصاص سهميه 870 نفري از سوي سازمان سنجش با ورودي هاي ترم بهمن ماه بيش از 700 دانشجو وارد اين دانشگاه خواهد شد.که جمعا آمار دانشجويان محصل در اين دانشگاه به بيش از 2500 دانشجو مي رسد.
وي خاطرنشان کرد:در حال حاضر دانشجويان در 17 رشته ي روزانه در مقطع کارشناسي و يک رشته در مقطع کارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند که به طور حتم در سال آينده بيست رشته ي روزانه در مقطع کارشناسي و پنج رشته در مقطع کارشناسي ارشد خواهيم داشت.
این استاد دانشگاه در تکمیل صحبت هایش افزود: به حمد الله کار ها به روی روال افتاده و به خوبی پیش می رود.بحث جذب نیرو نیز قاعده مند شده و با آزمون جذب نیرو انجام می گیرد. که البته جذب نیرو متوقف شده  چرا که ظرفیت دانشگاه تکمیل شده است .
وی ادامه داد:در جذب هیئت علمی هم بسیار موفق بوده ایم و سیاست دانشگاه بر این است که بر اساس هیئت علمی بورسیه خود دانشگاه فعالیت های خود را ادامه دهد و به ثمر برساند و دیگر از دیگر مراکز علمی مدعو نداشته باشیم.
شعبانی تصریح کرد:دانشگاه چراغ شهر است و انتظار داریم با حمایت مردم و مسئولین شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم.
وی با رد شایعات مبنی بر تغییر در مدیریت دانشگاه حداقل تا پایان دولت دهم عنوان کرد:تنها هدف ما پیشرفت دانشگاه و به تبع آن پیشرفت شهرستان است . و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و تابع وزارت علوم  تحقیقات و فن آوری هستیم.

 

نظرات بینندگان