کد خبر: ۳۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح «از مدرسه تا مسجد»

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح «از مدرسه تا مسجد» با آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، رضا باقری اظهار داشت: طرح از مدرسه تا مسجد می‌تواند به عنوان پل ارتباطی موثری بین مدارس و مساجد عمل کرده و در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد موفق باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را پرورش نیروهای مسجد‌محور و قرآن‌باور ذکر کرد و افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری این طرح با 30 برنامه به مناسبت‌های مختلف و در رشته‌های گوناگون مذهبی، آموزشی، هنری، فرهنگی و اعتقادی در مدارس به مرحله اجرا در می‌آید.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: مدیران کانون‌های مساجد در طرح از مدرسه تا مسجد، نزدیک‌ترین مدارس به مساجد را زیرپوشش برنامه‌های خود قرار داده و با تعامل با مسئولان آموزشگاه‌ها از چهره‌های برتر شناسایی شده قرآنی، علمی، هنری، ادبی، ورزشی و سایر رشته‌ها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی و ملی مسجد استفاده می‌کنند.

باقری با ابراز خوشنودی از اجرای این طرح ابتکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، خواهان توجه جدی‌تر مسئولان امر در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی به این طرح به صورت ملی شد.

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در سال‌های تحصیلی گذشته گفت: این طرح به مدت پنج سال متوالی است که با همکاری سازمان آموزش و پرورش فارس اجرا می‌شود و تفاهم‌نامه اجرای آن در سال تحصیلی 92-91 به امضا رسیده و به مناطق آموزش و پرورش و مدارس راهنمایی و متوسطه دختران و  پسران استان ابلاغ شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با قدردانی از همکاری سازمان آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در تفاهم‌نامه سال جدید بر تقویت نماز جماعت و حضور باشکوه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز در صفوف نماز و برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان