کد خبر: ۳۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

آموزش رایگان 350 هنرجو در رشته گلیم‌بافی

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهر از آموزش رایگان 350 هنرجو در رشته گلیم‌بافی از سال 86 تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، احمد تقوی اظهار داشت: امسال کلاس‌های آموزش رایگان صنایع دستی در مقطع تکمیلی و در رشته گلیم‌بافی با تشکیل دو کلاس از 21 خرداد‌ماه سال جاری تا 25 شهریور‌ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 34 نفر در این دوره موفق به دریافت مدرک تکمیلی شدند، افزود: با معرفی دو مربی بومی به کمیته امداد امام خمینی در این مقطع و دوره تلاش کردیم در پرورش مربیان بومی گام‌های موثری نیز برداشته شود.

به گزارش فارس، شهرستان مهر یکی از شهرستان‌های استان فارس است.

مرکز این شهرستان، شهر مهر است.

این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان لامرد محدود می‌شود و از طرف غرب با شهرستان جم در استان بوشهر هم‌مرز بوده و از طرف جنوب و غرب نیز به منطقه عسلویه در استان بوشهر امتداد دارد. 

حمام وراوی، استودانهای خوزی، گورستان تاریخی فال، استودان خالده (سنگ چلهگاه خالده) از جمله اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

قدمت مناطقی از این شهرستان مانند دهستان فال و مرکز بخش اسیر به هزاران سال قبل یعنی دوران هخامنشی و زمان حکومت ساسانیان باز می‌گردد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان