کد خبر: ۳۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

فعالیت 360 حوزه علمیه خواهران در کشور

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: بیش از 360 واحد آموزشی حوزه علمیه خواهران در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور مشغول آموزش علوم دینی هستند.

به گزارش شیرازه به نقل فارس از شیراز، آیت‌الله محمود جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح حوزه علمیه خواهران فاطمة‌الزهرا (س) شیراز اظهار داشت: 60 هزارطلبه خواهر و بیش از 10 هزار غیرایرانی در حوزه‌های علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در استان فارس 22 مدرسه علمیه خواهران به شکل مدرسه عالی حوزوی وجود دارد که از نظر زیرساختی از رشد قابل توجهی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در گذشته استان فارس دارای 11 مدرسه علوم دینی ویژه خواهران فعال بوده که با تلاش‌های انجام شده این رقم به 22 مدرسه در سطح 2 و 3 رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: وجود 2 هزار طلبه خواهر در واحدهای سه‌گانه آموزشی برای شهر شیراز با 2 میلیون جمعیت بسیار اندک بوده که نیاز به افزایش چنین مراکز دینی است.

جمشیدی اضافه کرد: در چهار سال آینده تعداد مدارس حوزه علمیه استان فارس به 40 مدرسه علوم دینی می‌رسد.

وی بیان کرد: از 180 مدرسه علوم دینی کمتر از پنج درصد ملکی بوده که با کمک خیران شاهد احداث فضاهای آموزشی جدید در این استان هستیم.

مدیرحوزه علمیه خواهران از احداث 250 پروژه واحدهای آموزش دینی خبر داد و افزود: از پروژه‌های در دست احداث 150 پروژه با زیربنای 500 هزار مترمربع در حال تکمیل است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیاز به افزایش جمعیت جوان دارد که برای تحقق این طرح حوزه‌های علمیه پرچمدار هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده در آینده نزدیک در هر استان 10 مرکز آموزش دینی در سطح 3 و 4 احداث می‌شود که سهم استان فارس یک مدرسه حوزوی در سطح 4 است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان