کد خبر: ۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

اجرای تئاتر به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد

تهیه کننده نمایش (آ+ب) 3 گفت: اجرا و تولید نمایش در سطح کشور به حمایت‌های بیشتری نیاز دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد قدس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه ایتالیایی موتاایموگو نمایش (آ+ب) 3 را در شیراز در دو نوبت اجرا می‌کند.

تهیه کننده این نمایش ادامه داد: این نمایش در دو نوبت در ساعت‌های 19 و 20:30 در تالار حافظ در 30 مهر‌ماه جاری برای مردم شیراز به اجرا در می‌آید.

وی گفت: این نمایش کاری از گروه تئاتر «موتا ایماگو» به سرپرستی «کلودیا سوراچه» بوده که پیش از این اجرای موفقی را در تهران پشت سر گذاشته است.

قدس اضافه کرد: این نمایش تولید سال 2007 میلادی کشور ایتالیا به کارگردانی «کلودیا سوراچه» است که در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر حضوری درخشان داشت.

این تهیه کننده تئاتر با اشاره به تکنیک موفق اجرایی این نمایش تصریح کرد: این نمایش با اتکا بر تکنیک صحنه و نریشن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایش در بیش از 47 شهر و فستیوال اجرا شده است که با موفقیت‌های بزرگی همراه بوده و کسب جایزه نخست کارگردانی بخش بین‌المللی جشنواره فجر از جمله این موفقیت‌ها است.

قدس در ادامه ضمن تقدیر از تمام کسانی که شرایط اجرای نمایش‌های موفق را فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: اجرای نمایش به حمایت بیشتر و به ویژه حمایت بخش خصوصی نیاز دارد تا بتواند مسیر خود را ادامه دهد.

وی درباره آشنایی‌اش با گروه موتا ایماگو نیز گفت: من سال 89 در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر این کار را دیدم و بسیار شگفت‌زده شدم و اسفند‌ماه همان سال بود که رایزنی‌هایم را برای اجرای این آثار در ایران شروع کردم که سرانجام پس از اجرای موفق این کار در تهران قرار شد در شیراز نیز اجرا شود.

تهیه کننده نمایش (آ+ب) 3 اضافه کرد: شیوه اجرایی این نمایش بسیار جالب است و نگاهی تازه در حوزه اجرا دارد؛ همچنین استفاده آنها از امکانات داخلی نشانگر این است که در کشور ما نیز می‌توان این‌گونه نمایش‌ها را اجرا کرد.

به گزارش فارس، نمایش (آ+ب) 3 فردا با همکاری موسسه فرهنگی هنری یاس سپید در تالار حافظ شیراز در دو نوبت اجرا می‌شود.

 

برچسب ها: اجرا ، تئاتر ، حمایت ، شیرازه
نظرات بینندگان