کد خبر: ۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

شهید «خادم صادق» یک مربی تمام قامت بود

مدیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت گفت: شهید خادم صادق یک مربی تمام قامت در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس سید امین رضا لطفعلی‌زاده ظهر امروز در حاشیه کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید «خادم‌صادق» در شیراز اظهار داشت: الگوسازی از سفارشات مهم دین، بزرگان اسلام و انقلاب است.

مدیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت افزود: الگوسازی یکی از ارکان و پایه‌های تربیت دینی و اسلامی است تا جوانان با پیروی از آن راه حق را بشناسند.

وی گفت: شهدا یکی از مهم‌ترین الگوهایی هستند که می‌توانند نسل جوان را در این مسیر یاری دهند و در این راستا معرفی آنها به نسل جوان می‌تواند موثر باشد.

مدیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت با بیان اینکه در این حوزه کارهای فراوانی صورت گرفته اما هنوز کافی نیست، تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت که تنها با عکس و تصویر شهید کار الگوسازی به سرانجام برسد و جوانان شهدا را بشناسند.

مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزان فارس اضافه کرد: برای الگوسازی و معرفی شهدا به عنوان الگو باید کارهای علمی صورت گیرد و جوانان با آثار شهدا، وصایا و زندگی‌نامه آنها بیشتر آشنا شوند.

لطفعلی‌زاده با اشاره به اینکه برای پذیرش الگو نیازمند شناخت کامل از این شهید هستیم، تصریح کرد: زمانی که آثار شهید، وصایای او، سبک زندگی وی، نحوه رفتار او با مردم، نحوه رفتار او با خانواده و برخورد او با پدر و مادر به جوانان معرفی شود می‌تواند در تربیت جوان موثر باشد.

مدیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت اضافه کرد: کارهای مهمی برای معرفی شهدا در سطح استان فارس انجام شده است اما هنوز در حوزه معرفی شاخصه‌های الگویی شهدا راه درازی در پیش داریم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید (خادم‌صادق) در سطح ملی با مشارکت دانشگاهیان خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه کنگره‌ها تقسیم سهم به تمام اقشار برای فعالیت در راستای فرهنگ شهادت و ایثار و همچنین معرفی شاخصه‌های شهدا به جوانان است.

مسئول انجمن اسلامی دانش‌آموزان فارس با بیان اینکه شهید خادم صادق یک مربی تمام قامت بود، گفت: زمانی که زندگی‌نامه این شهید بزرگوار را می‌خوانیم متوجه اهمیت وی در حوزه تربیتی می‌شویم.

لطفعلی‌زاده اظهار داشت: شهدا نیازی به همایش و معرفی ندارند بلکه این نیاز ما و جامعه است که الگوهایی برای سبک و نوع زندگی کردن خود داشته باشیم.

به گزارش فارس، کنگره ملی تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید «خادم‌صادق» با برگزاری همایش ملی ابعاد تربیتی فرهنگ ایثار و شهادت و همایش عمومی امروز در شیراز در حال برگزاری است.

در این کنگره کتاب خاطرات تربیتی شهید خادم‌صادق با عنوان «منصور دل‌ها» و کتاب «آرزوی فرمانده» که به خاطرات همرزمان و خانواده شهید پرداخته است، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: شهید ، خادم صادق ، مربی ، شیرازه
نظرات بینندگان