کد خبر: ۳۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

37 مقاله در کنگره سلمان فارسی قابل ارائه است

دبیر بخش بین‌الملل کنگره سلمان فارسی گفت: از مجموع 150 مقاله رسیده به دبیرخانه این کنگره 37 مقاله قابل ارائه است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس فرزاد روانبد امروز  در کازرون اظهار داشت: از مقالات قابل ارائه در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی، 12 مقاله داخلی و چهار مقاله خارجی است که توسط هشت سخنرانی علمی به طور همزمان در دو سالن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون ارائه می‌شود.

وی دستاورد و خروجی علمی کنگره سلمان فارسی را در مجموع شش کتاب ارزنده عنوان کرد و افزود: در این رهگذر از دو نسخه خطی سیر زندگی حضرت سلمان، یک جلد در قالب کتاب‌شناسی سلمان، مجموعه مکتوبات سلمان، مجموعه چکیده و کامل مقالات کنگره و نیز یک کتاب در حوزه ادبیات با عنوان «خضر وادی دهم» رونمایی می‌شود.

دبیر بخش بین‌الملل کنگره سلمان فارسی در ادامه از شرکت 27 مهمان خارجی از کشورهای مصر، لبنان، سوریه، عراق، ترکیه و اردن و چند تن از شخصیت‌های اهل تسنن داخل کشور در کنگره سلمان فارسی در کازرون خبر داد.

وی اضافه کرد: هیئت امنای بارگاه حضرت سلمان از شهر مدائن و یک تن از مراجع عالی‌قدر کشور در مراسم افتتاحیه کنگره حضور دارند.

روانبد ادامه داد: شبکه‌های تلوزیونی یک، دو، سه و رادیو قرآن به طور زنده مراسم کنگره را از طریق شبکه جام‌جم برای علاقمندان در سراسر دنیا پخش می‌کنند.

وی آغاز به کار کنگره را عصر روز چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: در صبح همین روز با حضور معاون وزیر علوم و فناوری اطلاعات مرکز مطالعات علمی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر بخش بین‌الملل کنگره سلمان فارسی گفت: حضور عموم مردم و علاقمندان در مراسم آغاز به کار کنگره و مباحث علمی آزاد است و هیچ‌گونه منعی ندارد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه کنگره سلمان فارسی عصر چهارشنبه 10 آبان‌ماه جاری در مصلای نماز جمعه و بخش علمی کنگره پنج‌شنبه 11 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با همکاری دیگر دانشگاه‌های این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان