کد خبر: ۳۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

تصویب 30 روستای جدید هدف گردشگری

دبیر کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تصویب 30 روستای هدف گردشگری جدید در این استان خبر داد.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، فریدون فالی اظهار داشت: پیش از این 16 روستای هدف گردشگری در فارس تصویب و معرفی و روستاهای قصر یعقوب در خرم‌بید و دشتک در مرودشت به عنوان روستاهای الگو طی مدت دو سال انتخاب شده‌اند و با تصویب فهرست جدید روستاها تعداد روستاهای هدف گردشگری فارس به 46 روستا می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به سیاست سازمان میراث فرهنگی کشور در جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری گفت: سهم این استان از این مجموع 560 هزار نفر است که در این جلسه راهبردها و سیاست‌گذاری‌های دستیابی به این تعداد گردشگر خارجی از سوی این اداره کل ارائه و مقرر شد برنامه‌های اجرایی بر حسب سیاست‌گذاری‌های انجام شده با لحاظ اهداف کمی تدوین و در جلسه آینده ارائه شود.

وی اضافه کرد: بدیهی است برنامه‌های ارائه شده باید در برگیرنده مسئولیت اجرایی بخش‌های خصوصی و دولتی و زمان‌بندی لازم برای دستیابی به اهداف در مقاطع زمانی مشخص باشد.

این مسئول در تشریح نحوه انتخاب روستاهای هدف گردشگری بیان داشت: اولویت انتخاب روستاها بر اساس شاخص‌هایی مانند شناخته شده بودن روستا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و امکان تأسیس شرکت تعاونی گردشگری است.

این مسئول ادامه داد: همچنین میزان مسافت روستا تا قطب‌های جمعیتی، میزان گردشگرپذیری در فصول مختلف و وجود امکانات خدمات عمومی (مدرسه، درمانگاه و ...) از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده است.

فعالی افزود: الزاماتی مانند مطالعات راهبردی، داشتن طرح هادی، امکانات زیرساختی (آب، برق، تلفن و ...)، جمعیت بالای 50 خانوار، کیفیت راه دسترسی و عرصه قابل تملک نیز در انتخاب این روستاها موثر هستند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دفتر روستایی، دفتر فنی و دفتر برنامه‌ریزی استانداری فارس، امور عشایر این استان، سازمان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد تعاون و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از جمله دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیرنده در انتخاب روستاهای هدف گردشگری هستند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان