کد خبر: ۳۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی به 75 هزار واحد مسکن روستایی فارس

استاندار فارس گفت: به منظور افزایش سرعت مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تکمیل واحدهای بازسازی نشده، به 75 هزار واحد مسکن روستایی استان تسهیلات مقاوم‌سازی اعطا می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در چهارمین جلسه مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان فارس، با اشاره به اهداف کلان دولت در این بخش و تاکید بر لزوم تسریع در روند ارائه تسهیلات گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال 30 هزار واحد مسکونی روستایی استان، تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت می‌کنند که این میزان علاوه بر سهمیه‌های اختصاص داده شده در سال‌های قبل است.

وی افزود: به زودی این میزان سهمیه در میان بانک‌های استان تقسیم‌بندی و توزیع می‌شود و در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی امر، روند اجرایی آن را دنبال می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: تاکنون روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مناسب بوده است، اما باید به سرعت بیشتری در کامل شدن این فعالیت برسیم که این روند به اطلاع‌رسانی فراگیرتری نیاز دارد.

استاندار فارس ارائه بسته‌های تشویقی و استفاده از ابزارهای تنبیهی را از جمله راهکارها برای تسریع در روند مقاوم‌سازی در مناطق روستایی دانست و تصریح کرد: در این راستا تا پایان سال به فاصله زمانی 15 روزه، بانک‌ها و روستاهای موفق استان در اعطا و جذب تسهیلات مقاوم‌سازی را شناسایی و معرفی می‌کنیم.

استاندار فارس در این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، مدیرکل امور روستایی و مدیران عامل بانک‌ها به بررسی روند اعطای تسهیلات و راهکارهای افزایش سرعت در مقاوم‌سازی پرداخت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان