کد خبر: ۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

کارفرمایان بدهکار استان فارس بخشیده می شوند

سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان فارس از تخصیص بخشودگی 90 درصدی برای کارفرمایان بدهکار خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، اسحاق رائیجی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری طرح بخشودگی بدهکاری کارفرمایان استان فارس، گفت: تامین اجتماعی استان فارس حدود دو هزار میلیارد ریال از کارفرمایان این استان طلبکار است که بخش اعظمی از این طلب به کارفرمایان بخش صنعت مربوط می شود.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل وصول مطالبات معوق و بدهی های قطعی از ابتدا لغایت اسفند ماه 90 به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده شده تا جریمه حق بیمه کارفرمایان مدیون واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی، مشروط براینکه حداکثر تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به پرداخت و یا تعیین تکلیف اصل حق بیمه اقدام کنند، مورد بخشودگی قرار دهد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان فارس تاکید کرد: طبق قانون، بخشودگی جریمه ها از مهرماه اجرایی خواهد شد.

رائیجی ادامه داد: بخشودگی جرائم با درخواست کتبی کارفرما مبنی بر پرداخت بدهی های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه، بیمه بیکاری و چهار درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور میسر خواهد بود.

وی یادآور شد: چنانچه کار فرمایان توان پرداخت کل بدهی های قطعی معوقه تا اسفند ماه 90 را بصورت یکجا نداشته باشند، می توانند در خواست کتبی مبنی بر تقسیط بدهی های کارگاه خود را طبق فرم پیوست شماره دو بابت بدهی های قطعی خود کنند.

 سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: تقسیط بدهی با توافق شعبه مربوطه و درصورتیکه کارفرما اقساط تعیین شده را در سر رسید های مقرر پرداخت کند از بخشودگی برخوردار خواهد شد.

رائیجی یادآور شد: چنانچه کارفرما به هردلیل، هریک از اقساط را تا سر رسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال با رعایت تبصره دو ماده یک قانون اصلاح قانون دریافت جرائم نقدی از کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی که ظرف مهلت مقرر نسبت به ارسال صورت مزد و حقوق بیمه شدگان وحق بیمه مربوطه اقدام نمی کنند، دریافت خواهد شد.

 وی تاکید کرد: بدیهی است جرائم مطالبه شده قبلی نیز به نسبت مانده قابل وصول و واحدهای اجرایی تابعه مکلفند در این خصوص سریعا اقدامات لازم را جهت پیگیری و وصول کل مطالبات سازمان به عمل آورند.

نظرات بینندگان