کد خبر: ۳۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

27 هزار شغل در فارس ایجاد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری بیش از 5 هزار پروژه کشاورزی پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق و در مرحله بهره‌برداری می‌تواند 27 هزار شغل را در بخش کشاورزی ایجاد کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، انوشیروان کاظمی در مورد مصوبات جلسه کار گروه توسعه کشاورزی در استان فارس اظهار داشت: از مجموع طرح‌های پیش‌بینی شده تاکنون یک‌هزار و 632 پروژه به مبلغ 387 میلیارد تومان با اشتغال ده هزار و 317 نفر و با اولویت 73 تعاونی به تصویب کارگروه رسیده است.

انوشیروان کاظمی یاد آور شد: این طرح ها تاکنون بین 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و معادل 81 میلیارد تومان از سوی بهره‌برداران در آنها هزینه شده است.

وی به بخش دام و طیور نیز اشاره کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های معرفی شده در کارگروه توسعه در زیربخش دام و طیور، انتظار می‌رود 12 درصد به تولید شیر و سه درصد به تولید گوشت قرمز این استان افزوده شود.

کاظمی در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز اظهار داشت: در انتخاب طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی سعی بر آن شد تا اولویت با طرح‌هایی باشد که دارای پیشرفت فیزیکی بالا و به صورت نیمه تمام باشند.

کاظمی تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌هایی که تاکنون مصوب شده‌اند، ظرفیتی معادل 340 هزار و 81 تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی این استان اضافه می‌شود و 442 هزار و 105 تن از محصولات کشاورزی وارد چرخه فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و 297 نفر اشتغال‌زایی در صنایع تبدیلی ایجاد می‌کند، افزود: در مجموع صنایع تبدیلی با رشد 15 درصدی در ظرفیت فرآوری تا پایان سال 92 رو به رو است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح طرح‌های زیربخش باغبانی نیز گفت: در زیربخش باغبانی عمده طرح‌ها در دو دسته احداث و تکمیل گلخانه‌ها و اصلاح و جایگزینی باغ‌های قدیمی و کم‌بازده است.

کاظمی ادامه داد: این طرح‌ها با هدف افزایش تولید، افزایش بهره‌وری در مصرف آب، ایجاد و تثبیت اشتغال معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های مصوب، به افزایش و حفظ یک‌هزار و 862 فرصت شغلی منجر می‌شود، افزود: با این طرح‌ها، 7 هزار و 801 تن به ظرفیت تولید محصولات باغی این استان نیز اضافه می‌شود.

کاظمی در پایان ابراز داشت: بهره‌برداری از طرح‌های باغبانی همچنین به افزایش 28.3 میلیون شاخه گل تولید محصولات گلخانه‌ای این استان، افزایش 12 هزار و 500 تنی ظرفیت تولید محصولات سبزی و صیفی فارس و نیز افزایش 942 تنی ظرفیت تولید قارچ خوراکی این استان می‌انجامد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: شغل ، فارس ، ایجاد ، شیرازه
نظرات بینندگان