کد خبر: ۳۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

تحریم‌ها، فرصت‌های جدید را برای ایران ایجاد کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: اعمال تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشورمان و نوسانات نرخ ارز، فرصت‌های جدیدی را برای ایران ایجاد کرده است که باید از آن‌ها به خوبی بهره‌برداری کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، کمال فیروزآبادی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس، با بیان این که در شرایط جدید، فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز موجب افزایش تولید و صادرات کشور می‌شود که باید از این فرصت‌های به وجود آمده بیشترین استفاده را در راستای توسعه کشور و این استان داشته باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد انضباط در برخورد با مسائل ارزی این استان و جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی در این موضوعات، افزود: چنانچه برنامه‌های مقابله با تخلفات اقتصادی بر اساس برنامه‌های مشخص و قانونی اجرا شود، واسطه‌گری مخرب حذف و نفع و مصالح کشور تامین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان این که با بروز نوسانات نرخ ارز، قاچاق کالا از داخل کشور به خارج از مرزها افزایش می‌یابد، بر برنامه‌ریزی برای مقابله با قاچاق سوخت از این استان، تاکید کرد.

فیروزآبادی با اشاره به اجرای طرح شبنم در فارس، ضمن تاکید بر رفع مشکلات این طرح و تقویت نظارت بر اجرای آن در این استان، گفت: هم‌زمان با اجرای طرح شبنم، جلوگیری از قاچاق کالا در مبادی و مرزهای این استان و مقابله جدی با متخلفان، از جمله برنامه‌های لازم برای کاهش قاچاق کالا در فارس است.

در این جلسه گزارش دستگاه‌های مسئول در مورد نحوه اجرای طرح شبنم در استان فارس و همچنین مقابله با اخلال در بازار ارز، ارائه شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان