کد خبر: ۳۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

آغاز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی از امروز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پانزدهین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی از امروز در مدارس استان فارس آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه، محمدحسین روزی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تمرینی در راستای حق مشارکت در تعیین سرنوشت و پذیرش خواست اکثریت است و تاثیر به سزایی در اجتماعی شدن دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: تبلیغات انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 8 هزار مدرسه فارس شروع شده و 800 هزار دانش‌آموز امروز رای خود را به صندوق می‌اندازند.

روزی‌طلب ادامه داد: پانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با هدف تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و مشارکت آنان در برنامه‌های تربیتی و آموزشی و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری امروز سوم آبان ماه در سراسر کشور و استان فارس در تمام واحدهای آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمائی و متوسطه برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بیش از 70 هزار نفر برای حضور در شوراهای دانش‌آموزی فارس کاندید شده‌ و با آرای دانش‌‌آموزان به عضویت شوراهای مدارس در می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: با توجه به اهمیت و نقش سازنده شوراهای دانش‌آموزی برای حضور موثر در فعالیت‌های مدرسه به استناد ماده 18 آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، تمام مدیران مدارس باید زمینه حضور بانشاط و باشکوه دانش‌آموزان در این دوره از انتخابات را فراهم کنند.

روزی‌طلب تصریح کرد: نمایندگان این شورا در تصمیم‌های مدارس مورد مشورت قرار می‌گیرند و نماینده شهرستان در شورای استان و برگزیدگان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور حضور می‌یابند.

 

نظرات بینندگان